مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11895

چرا هفته مد پاییز 2021 نیویورک موفق نبود؟

تا حالا فکر کردید که بدترین هفته‌ی مد نیویورک کدام یکی بوده است؟ از اولین هفته‌ی مدی که در سال 1993 تا به حال برگزارشده‌، از نظر بسیاری از منتقدین، هفته‌ی مد پاییز 2021 نیویورک که با اسم "کالکشن‌ ...

تا حالا فکر کردید که بدترین هفته‌ی مد نیویورک کدام یکی بوده است؟ از اولین هفته‌ی مدی که در سال 1993 تا به حال برگزارشده‌، از نظر بسیاری از منتقدین، هفته‌ی مد پاییز 2021 نیویورک که با اسم "کالکشن‌های آمریکا" برگزار شد، بدترین هفته‌ی فشن نیویورک در طول فعالیت این رویداد محسوب می‌شود.

بررسی و تحلیل هفته مد پاییز 2021 نیویورک

مایکل کورس، موسس برند مایکل کورس، در سال 2019  که به عنوان یکی از مدیران انجمن طراحان فشن امریکا (CFDA) انتخاب شد، اعلام کرد که قصد دارد با برگزاری هرچه بهتر هفته‌ی مد نیویورک، طراحان موفق و بین المللی را جذب آمریکا کند تا مجموعه‌هایشان را در هفته‌ی مد نیویورک به نمایش بگذارند!

بررسی و تحلیل هفته مد پاییز 2021 نیویورک

اما شیوع کرونا و قرنطینه روال عادی همه چیز را بهم ریخت. فشن‌شو‌ی حضوری که دیگر گزینه‌ی مناسبی برای ارائه‌ی کالکشن‌ها نبود، طراحان را مجبور به انتخاب روش‌های جدیدی کرد تا کار‌هایشان را به نمایش بگذارند. فشن شو دیجیتالی یکی از این روش‌های جایگزین بود، با این حال برخی از برندهای امریکایی اصرار بر برگزاری حضوری فشن‌شوها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشتند که شاید این موضوع آن‌ها را یک پله عقب‌تر از ویدیوهای نوآورانه‌ی برندهای فرانسوی و ایتالیایی قرار داد.

هفته‌ی مد نیویورک همیشه موقعیتی بوده تا طراحان تازه کار و با استعداد هنرشان را نمایش دهند، اما در آخرین هفته‌ی مد نیویورک جای خالی خلاقیت و نوآوری حس می‌شد و طراحان تلاش چندانی برای ارائه‌ی کالکشن‌هایی منحصر به فرد نکرده بودند.

یکی از برندهایی که اکثر فشن‌شوهایش حس و حال تئاتر گونه‌ای به مخاطب می‌دهد و تماشاگران را عمیقا با فشن‌شو درگیر می‌کند، تلفار است که جای خالیش در این هفته‌ی فشن نیویورک احساس می‌شد. این برند برای نمایش کالکشن بهار 2020 خود یک فشن‌شوی خیابانی ترتیب داد که مدل‌ها بر روی سنگ‌فرش‌ها راه می‌رفتند، در حالی که مهمانان پشت حصار‌هایی که در حالت عادی برای کنترل جمعیت استفاده میشوند، به تماشای این رویداد ایستاده بودند. موسیقی زنده‌ای که در طول فشن‌شو پخش می‌شد و همچنین آب و هوای بارانی آن روز، حس و حال تئاتری این فشن شو را چند برابر کرده بود. اتفاقات این چنینی در آخرین هفته‌ی فشن نیویورک چندان حس نمی‌شد و شاید بخشی از این خلا به خاطر حضور نداشتن بخش عظیمی از برندهای به نام امریکایی باشد.

با این‌ که فشن‌شوی دیجیتالی به طراحان آزادی عمل بیشتری می‌دهد تا نبوغ و خلاقیتشان را نشان بدهند، ولی مجموعه‌هایی که ارائه داده شد، بیشتر تجاری و همه پسند بودند و ایده و حرف خاصی برای گفتن نداشتند و اکثر برندها به ارائه‌ی لوک بوک و عکس کالکشن‌ها بسنده کرده بودند و خلاقیت فصل‌های قبل در ارائه‌ی دیجیتالی کالکشن مشاهده نمی‌شد. اما یکی از نکات مثبت این هفته‌ی مد نیویورک این بود که به دلیل غایب بودن برند‌های مطرح از جمله مارک جیکوبز، کریستوفر جان راجرز و تامی هیلفیگر، توجه‌ها به سمت برند‌های کمتر شناخته شده و نوظهور رفته بود که فرصت مناسبی برای ارائه‌ی برندشان پیدا کرده بودند!

برند‌های Tristan Detwiler، Willy Chavarria و گابریلا هارست از برند‌هایی بودند که کالکشن‌های با کیفیتی ارائه داده بودند و حرفی برای گفتن داشتند. Nihl و Theophilio هم دو برندی بودند که قوه‌ی تخیل و هنرمندیشان را در لباس‌ها و نحوه‌ی ارائه‌ی آن‌ها نشان دادند. اما در نهایت کالکشن های هفته مد نیویورک پاییز 2021 ، روی نحوه‌ی لباس پوشیدن عامه‌ی مردم و تفکری که در خصوص صنعت فشن دارند، تغییر به خصوصی ایجاد نخواهند کرد!

بررسی و تحلیل هفته مد پاییز 2021 نیویورک

بررسی و تحلیل هفته مد پاییز 2021 نیویورک

در دورانی که همه‌چیز به سرعت درحال تغییراست، وفق پیدا کردن با شرایط موجود از هر زمان دیگری واجب‌تر به نظر می‌رسد. برندها بهتر است هرچیزی که  در شرایط کنونی مورد پسند و نوآورانه است را در صدر الویت‌هایشان قرار بدهند و به جای چنگ زدن به قوانین پیشین، با مخاطب نسل جدید ارتباط مفیدی ایجاد کنند.

 

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26729 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار