مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11909

پلتفرم «ترای‌آل» اولین اتاق پرو آنلاین، رونمایی شد

مراسم رونمایی «ترای‌آل»، اولین اتاق پرو آنلاین لباس ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ مصادف با عید مبعث به‌صورت آنلاین و حضوری همزمان در ۱۲ کشور دنیا برگزار شد.

در مراسم رونمایی ترای‌آل دکتر مناقبی «رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و استرالیا»، مهرداد سعادت «رییس اتاق مشترک ایران و ترکیه»، دکتر فرشید فرزانگان «رییس اتاق مشترک ایران و امارات» دکتر سیده فاطمه مقیمی «عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران و کارآفرین برتر جهان اسلام»، خانم بختیاری «معاون سازمان ملی کارافرینی و رییس کارگروه ملی مد و پوشاک»، دکتر الهام حیدری از معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و دیگر مهمانانی به‌صورت حضوری یا مجازی حضور داشتند.

حامد اکبری «بنیان‌گذار ترای‌آل» به‌عنوان اولین سخنران توضیحاتی درخصوص این پلتفرم ارائه داد و گفت: بعد از چند سال تحقیق تیم ما در حوزه هوش مصنوعی، این پروژه را در دستور کار خود قرار دادیم. در مرحله نخست نیاز بود بدانیم ساختار کل بدن‌های دنیا را بدانیم و یک مدل کامل از آواتارهای موجود در انسان‌ها را شناسایی کنیم. مرحله دوم فیت کردن لباس بدون حضور فرد بود که در این مرحله پُرو لباس بدون شخص و توسط هوش مصنوعی صورت می‌گیرد. هوش مصنوعی ساختار بسیار پیچیده‌ای می‌طلبد و ما باید یک جسم نرم مثل پارچه لباس را بر روی یک جسم نرم دیگر یعنی بدن انسان تحلیل می‌کردیم که این خود نیازمند دانش قوی در حوزه هوش مصنوعی و تجربه کافی در این زمینه  بود.

او در ادامه تصریح کرد: ما از یوزرها هزینه‌ای دریافت نمی‌کنیم و قرارداد ما با برندهای بزرگ لباس و تولیدکنندگان پوشاک در سراسر دنیا خواهد بود. همچنین، درخصوص اینکه چگونه همزمان در حال راه‌اندازی این سرویس در ۱۲ کشور دنیا هستیم باید گفت که ما در این کشورها سرویس‌های آنلاین و زیرساخت‌های حقیقی و حقوقی را فراهم کردیم و فکر می‌کنم ظرفیت خیلی خوبی در این مورد وجود داشته باشد.

مراسم رونمایی «ترای‌آل»، اولین اتاق پرو آنلاین لباس

 بهره‌گیری از هوش مصنوعی در فیت کردن لباس برای اولین بار در پلتفرم «ترای‌آل»

در ادامه مهدی وثوقی «مشاور فنی ترای‌آل» گفت: این پلتفرم ساختاری است که برای اولین بار تلاش می‌کند با تکنولوژی هوش مصنوعی فیت کردن لباس با بدن‌های مختلف را انجام دهد. این مورد نیازمند دیتاهای مختلف بوده و خوشبختانه در پلتفرم «ترای‌آل» ما به دیتای خوبی دسترسی داریم.

 گام مثبت «ترای‌آل» در کارآفرینی

در بخش دیگر این مراسم فاطمه مقیمی «عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی تهران و کارآفرین برتر» که به‌صورت اسکایپی مهمان برنامه بود، با اشاره به اینکه کارآفرینی یک ضرورت در دنیای امروز به‌شمار می‌رود تصریح کرد: «ترای‌آل» از جمله استارت‌آپ‌هایی است که می‌تواند در حوزه کارآفرینی پررنگ ظاهر شود. او از دلایل عمده موفقیت یک استارت‌آپ را ارائه محصول پایدار بیان کرد و افزود: ما باید این پرسش را از خود داشته باشیم که اگر کارآفرینان بخواهند استارت‌آپی را راه‌اندازی کنند تا چه اندازه می‌توانند تاب‌آور بمانند.

 انقلاب در ارائه خدمات با بهره‌گیری از راهکارهای مبتکرانه

در ادامه مراسم رونمایی، فرشید فرزانگان «رئیس اتاق مشترک ایران و امارات» گفت: افکار نوآورانه که خارج از محدودیت‌ها و قیود خودنهاده است در آغاز یک کسب‌وکار می‌تواند به بلوغ فکری، آرمانی و کسب‌وکارهای نوآورانه منجر شود و مرزهای دانش و تجربه را درهم می‌آمیزد و بر بستر تکنولوژی و فناوری سوار می‌شود. او ادامه داد: پیشرفتهای اینچنینی نه‌تنها به تولید ارزش و مزیت رقابتی منجر می‌گردد بلکه با ایجاد تحول در حالت معمول تجارت و ارزش‌آفرینی، سیری نو در روندها ایجاد می‌کند که شرکت‌های دیگر و رقبا را نیز تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. همچنین، پیشرفت فناوری و حضور پاندمی کوید 19 نشان داد که اذهان خلاق برای بقای خود در کسب‌وکارها راهکارهای مبتکرانه‌ای دارند و آنگاه که از راهکارهای مبتکرانه توأمان بهره گرفته می‌شود انقلابی در ارائه خدمات و یا تولید محصولات فناورانه ایجاد می‌کند.

وی افزود: در منطقه خاورمیانه کشورهای شاخص تمرکز اصلی و اساسی مشاغل خود را بر استارت‌آپ‌های دانش‌بنیان گذاشته‌اند و با کاربری اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و ریموت کنترل‌ها در مشاغل و صنایع مختلف دسترسی و کیفیت خدمات و محصولات را هر روزه افزایش می‌دهند. در ایران نیز با وجود همه ضعف‌ها در بستر و زیرساخت‌های کسب‌وکار، شرکت‌های فناورانه با استقرار بر پلتفرم‌ها و با تخصص و تسلط در عرصه دیجیتال با ایجاد ارزش افزوده و با سرویس‌های موجود سعی در ارائه بهترین خدمات و ارائه بهترین کیفیت را دارند. در همین راستا «ترای‌آل» با بهره‌گیری از نخبگان مختلف و با داشتن سابقه درخشان سعی دارد یک تجربه جدید در حوزه مد و لباس به وجود آورد.

چگونگی استفاده از پلتفرم پُرو لباس آنلاین

زهرا باقربیگی، مدیر پروژه اولین پلتفرم پُرو آنلاین لباس در ادامه تشریح کرد: کاربران جهت استفاده از سرویس «ترای‌آل» باید اطلاعاتی را در سایت  www.tryall.netوارد کنند. هوش مصنوعی پس از دریافت اطلاعات سایز و تراکم بدن کاربر، با تحلیل داده‌ها آواتار فرد را طراحی می‌کند.

 تیم نخبه‌پذیر بازوی «ترای‌آل» در نوآوری

حمیدرضا مناقبی «عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و استرالیا» در ادامه این مراسم گفت: درحالی‌که ما در جمع اندکی از فعالان صنعت مد در این مکان حضور داریم اما این حرکت در پهنه وسیعی در جریان است و نوآوری در فضا موج می‌زند.

وی افزود: پلتفرم‌هایی نظیر «ترای‌آل» می‌توانند روش‌های مبتکرانه بسیار خوبی در این زمینه فراهم کنند و اینجا مهمانی ایده‌ها و جشن‌هاست. همچنین، ترای‌آل یک تیم نخبه‌پذیر است و زمانی‌که یک تیم نخبه روی یک محصول تمرکز می‌کنند می‌توانیم در یک فرصت محدود به بهترین نتیجه دست یابیم.

مراسم رونمایی «ترای‌آل»، اولین اتاق پرو آنلاین لباس

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک ایران و ترکیه در زمینه مد و لباس

مهرداد سعادت دهقان «رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه» در ادامه این نشست گفت: کشور ما حدود ۱۵ میلیارد دلار پتانسیل صادرات به کشور ترکیه را دارد که متأسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم از این پتانسیل بهره لازم را ببریم ولی امیدواریم با برداشته شدن تحریم‌های ظالمانه در سال آینده این فشار به حداقل خود برسد و با کمک جوانان در حوزه هوش مصنوعی و کسانی که توانستند این پلتفرم را رونمایی کنند بتوانیم از این پتانسیل عالی بهره‌مند گردیم.

مراسم رونمایی «ترای‌آل»، اولین اتاق پرو آنلاین لباس

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26726 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار