مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11911

بررسی کالکشن های پاییز 2021 هفته مد پاییز

هفته‌ی مد پاییز-زمستان 2021 پاریس به اتمام رسیده‌است و برند‌ها کالکشن‌هایشان را با منتشر کردن فیلم و لوک-بوکی ارائه دادند. این هفته مد نسبت به هفته مد لندن و نیویورک از شکوه و جذابیت بیشتری برخوردار

هفته‌ی مد پاییز-زمستان  2021 پاریس به اتمام رسیده‌است و برند‌ها کالکشن‌هایشان را با منتشر کردن فیلم و لوک-بوکی ارائه دادند. این هفته مد نسبت به هفته م دلندن و نیویورک از شکوه و جذابیت بیشتری برخوردار بود و فشن‌شو‌های این هفته هم اکثرا به صورت دیجیتالی برگزار شدند. از آن‌جایی که بیماری کرونا فعلا عضو جدا نشدنی زندگی‌های ما است، امکان برگزاری فشن‌شوهای حضوری و فیزیکی را نداریم و فشن شوهای دیجیتالی همچنان به راه خواهند بود، اما با تمام شدن ایده‌ها برای نمایش‌های دیجیتالی باید دید این صنعت و طراحان چه روش‌های جایگزین خلاقانه‌تری را برای ارائه‌ی مجموعه‌هایشان انتخاب می‌کنند. با نگاه کردن به کالکشن‌ها، متوجه ترند‌هایی از جمله اکسسوری‌های بزرگ، کیف‌های مینیاتوری و همچنین کیف‌های بزرگ و جادار می‌‌شوید. در این پست به بررسی چند برند مطرح این فشن ویک می‌‌پردازیم.

لویی ویتون در هفته مد پاییز 2021 پاریس 

از آن جایی که به خاطر محدودیت‌های کرونایی امکان سفر کردن نداریم، نیکولای گسکیر برای خلق این کالکشن لویی ویتون سفری ذهنی در زمان، فضا و دوره‌های مختلف تاریخ کرده‌است و از از اساطیر کهن در روایت این کالکشن و همچنین نشان دادن جنبه‌‌ها و شکل‌های مختلف فمینیسم کمک گرفته‌است. این کالکشن ترکیبی از فشن خیابانی و کژوال است اما تعدادی آیتم که نسبت به بقیه کالکشن کمی شلوغ‌تر هستند و جزئیات بیشتری دارند را هم میتوانید در این مجموعه مشاهده کنید. برخلاف کالکشن‌های قبلی که به شکلی تحمیلی مفاهیم را منتقل می‌کردند، این مجموعه از آن حالت تصنعی خارج شده بود. این کالکشن زمان و دوره‌های فرهنگی مختلف را با فشن خیابانی، کوتور وهنر درهم آمیخته‌است و حاصل آن استایل‌هایی حجیم بود که به صورت لایه لایه روی هم قرار گرفته‌اند. نیکولای گسکیر از آثار پرینت شده‌ی پیرو فورناستی، هنرمند ایتالیایی، نیز در کارش استفاده کرده‌است تا اهمیت هنر در فشن را به نمایش بگذارد! ضبط این کالکشن در گالری میکل آنژ در موزه‌ی لوور صورت گرفته‌بود و مدل‌ها درحالی که توسط مجسمه‌های قرون وسطایی احاطه شده بودند، کالکشن را به نمایش گذاشتند.

شنل در هفته مد پاییز 2021 پاریس

ویرجینی ویارد برای این کالکشن شنل از Francois Hardy، خواننده و موسیقیدان فرانسوی الهام گرفته‌است، الهامی که به خوبی در سرتاسر کالکشن قابل مشاهده بود؛ چشم‌هایی که با سایه‌های تیره آرایش شده بودند، مو‌های بلند، لخت و چتری دار و کت‌هایی که آزادانه بر روی پیراهن‌های حریر قرار گرفته‌اند.

این کالکشن به جای برگزاری در محل همیشگی فشن‌شوهای شنل، در کلاب شبانه‌ی  "قلعه" برگزار شد، کلابی که تا قبل از قرنطینه محل محبوب هنرمندان و طراحان برای گرفتن مراسم‌های افتر-پارتی بود. تضاد، از مفاهیمی است که ویرجینی علاقه‌ی خاصی به آن دارد و همیشه در کالکشن‌هایش دیده می‌شود اما او در نشان دادن این تضاد و ایجاد هماهنگی بین آیتم‌های این کالکشن چندان موفق نبود. در فیلم منتشر شده از این کالکشن، مدل‌ها از راه‌پله‌ی موجود در کلاب بالا و پایین می‌شوند و کت‌هایشان را به اتاق کت که در کلاب‌ها وجود دارد، تحویل میدهند، حرکتی که برای ویرجینی یادآور دورانی است که استایلینگ و آرایش مدل‌ها توسط خودشان انجام می‌شد. سیلوئت‌های این کالکشن نسبت به کالکشن‌های پیشین ویرجینی که محافظه‌کارانه بودند و بیشتر شامل لباس‌های معصومانه‌ می‌شدند، جنبه‌ی بالغ‌تر و بازیگوشانه‌تری از ویرجینی را نشان می‌دهند و برای روزی که بازهم مردم به پارتی‌ها و مراسم‌های شبانه بر‌میگردند، مناسب هستند.

دیور در هفته مد پاییز 2021 پاریس

دیور برای این کالکشن تالار آینه‌ها در کاخ ورسای را انتخاب کرده‌است و شما را به دنیای پریان می‌برد، البته دنیایی نه چندان روشن و رنگی. آینه‌هایی موم اندود شده که با تیغ تزئین شده‌اند و در کنار پنجره‌های این تالار قرار گرفته‌اند تا پیام کیوری را منتقل کنند: "اگر به دنبال ساختن و پیدا کردن هویت خود هستید هرگز در آینه به دنبال آن نگردید و به جایش به خیابان‌ها بروید و در تعامل با دنیای بیرونی، هویت خود را  پیدا کنید چون چیزی که در آینه می‌بینید، توقعاتی است که بقیه از شما دارند و نه کسی که واقعا هستید!"  

یکی از استایل‌های این کالکشن که یک شنل قرمز هم در آن هست شما را به دل جنگل گرگ بزرگ "شنل قرمزی" می‌برد درحالی که پیراهنی با پارچه‌ی شطرنجی و پیراهنی قلبی شکل به رنگ قرمز، دنیای "کفش قرمزی"  و "آلیس در سرزمین عجایب" را به یادمان می‌آورند. یقه‌های سفید، جوراب‌های بلند و یونیفرم‌های مدرسه‌های دخترانه هم معصومیت دوران کودکی را یادآور می‌شوند. کیوری دلیل انتخاب دنیای پریان را این‌گونه توضیح می‌دهد "دنیاها‌ی تخیلی و افسانه‌ای به شما این فرصت را می‌دهند بدون داشتن هیچ‌ محدودیتی، هر شخصیت و کاراکتری که برای خود می‌پسندید را انتخاب و زندگی کنید، فشن هم با ارائه‌ی لباس‌ها و استایل‌های نوآورانه همین نقش را برای شما ایفا می‌کند! این فشن شو به دنبال ارائه‌ی راه حل برای فرار از واقعیت و پناه بردن به خیال نیست، بلکه به دنبال یادآوری ارزش‌های اخلاقی نهادینه شده در دل این قصه‌ها است.

تام بروان در هفته مد پاییز 2021 پاریس

Lindsey Vonn، قهرمان اسکی آمریکا، منبع الهام تام بروان برای این کالکشن بود. این طراح  عاشق این است که در طراحی‌های خود همه چیز را تا حد ممکن اغراق آمیز نشان بدهد، این کالکشن هم به شکل افراطی‌ای خلق شده‌است.

فیلمی که برای این کالکشن منتشر شده‌است، فیلمی سیاه و سفید و خوش ساخت است که لیندزی را در تخت خوابش نشان می‌دهد که به خواب رفته‌است و در حال رویا دیدن است. او دراین رویا توسط آدمک‌هایی به سمت هلی‌کوپتری راهنمایی می‌شود تا به خانه‌اش بازگردد. لیندزی کفش‌هایی طلایی به پا دارد که با تکان دادنشان به قلمرویی خیالی منتقل می‌شود. او از هواپیما بیرون می‌پرد، بر روی زمینی برفی فرود می‌آید و به سمت پایین اسکی می‌کند، حرکتی که فیلم "جادوگر شهر از" را به یادمان می‌آورد با این تفاوت که مسیر لیندزی راهی آجری نیست. تام بروان درمورد این کالکشن زمستانی و تمی که انتخاب کرده‌است میگوید "این کالکشن، برای گرامی داشتن لباس‌های مجلسی و رسمی‌ای است که در دوران قرنطینه به فراموشی سپرده شده‌اند وهمچنین القای  حس فرار از آشفته بازار این روز‌ها و پناه بردن به دنیای فانتزی و خیال است." پیراهن طلایی‌ای که لیندزی بر روی کت و شلواری پوشیدهاست، از خیره کننده‌ترین آیتم‌های این مجموعه به حساب می‌آید.

میو‌میو در هفته مد پاییز 2021 پاریس

برای میوچیا، کوه‌ها و طبیعت منبع آرامش محسوب می‌شوند و همیشه تسکین بخش روحش بوده‌اند، پس انتخاب دامنه‌های کوه آلپ برای نمایش فشن شوی میو‌میو حرکتی منطقی تلقی می‌شود. این کالکشن برگرفته از آیتم‌های مختلف اسکی است که هم کاربردی هستند و هم جنبه‌ی زیبایی و مطابق مد‌های روز بودنشان مد نظر گرفته شده‌است. "جسورانه ولی ممکن" توضیحی است که طراح ارشد این برند در راستای این کالکشن می‌دهد. زنانی که جسورانه سعی می‌کنند در هر شرایطی خوش‌ پوشی خودشان را حفظ کنند، بدون این‌که اجازه بدهند مشکلات و چالش‌های زندگی سد راهشان بشوند. پیام این کالکشن کوتاه بود و صریح؛ "ما زن هستیم، صدای فریادمان را بشنوید و بگذارید مطابق میل خودمان لباس بپوشیم."

این کالکشن شامل شلوار‌ و دامن‌های پف‌دار و کوتاه، تاپ‌های رنگارنگ قلاب‌دوزی شده، بازو گرم‌کن، لگینگ، روسری‌های گرم و پوتین‌های اسکیمویی می‌باشد که به استایل اسکی شما جذابیت بیشتری می‌بخشند.

بالمان در هفته مد پاییز 2021 پاریس

به خاطر محدودیت در تردد، همه‌ی ما دلمان برای سفر کردن و خوش‌گذرانی تنگ شده‌است به همین دلیل بالمان شما را به یک سفر هوایی دعوت می‌کند تا از جدیدترین کالکشن این برند دیدن کنید.

محل فیلم‌برداری این کالکشن در کنار هواپیما‌های خط هوایی فرانسه فیلم برداری شده‌است. اولیویه برای خلق این کالکشن سری به آرشیو برند بالمان زده‌است. او تحت تاثیر مسافرت‌های پیر بالمان، بنیان‌گذار این برند، قرار گرفت و ایده‌ی "بالمان در آسمان" به ذهنش خطور کرد. بالمان دور دنیا سفر می‌کرد و در کشور‌های مختلف به معرفی و تبلیغ بالمان و فشن پاریسی می‌پرداخت. لباس‌ها و یونیفرم‌های زنان و فضانوردان پیشکسوت از دیگر منابع الهام اولیویه برای این کالکشن بودند. این کالکشن به دلیل داشتن آیتم‌هایی  کاربردی و قابل پوشیدن، از کالکشن‌های ساده‌تر اولیویه برای این برند محسوب میشود. با این حال، لباس‌هایی کمی دلبرانه‌تر برای افرادی که در مرکز توجه بودن را دوست دارند هم در این مجموعه پیدا می‌شود.

در لحظات پایانی این فشن شو مدل‌ها در جلوی ماهی غول پیکر که بر روی بزرگترین ال ای دی اروپا  به نمایش گذاشته شده بود، راه رفتند که تمایل اولیویه به برگزاری فشن شویی در خارج از زمین را نشان می‌دهد. خط هوایی فرانسه همزمان با پخش فشن شوی بالمان، در تمامی خطوط هوایی بین‌الملی خود به پخش این فشن شو پرداخت که به ایده‌ی "بالمان در آسمان" جلوه‌ی بیشتری بخشید. هدف این کالکشن نشان دادن اهمیت سفر کردن و ارتباط با آدم‌های جدید است، چرا که سفر کردن به داشتن ذهنی بازتر و رسیدن به جهانی بینی عمیق‌تر، کمک می‌کند.

کلوئه در هفته مد پاییز 2021 پاریس

گابریلا هارست اولین کالکشن خود را به عنوان مدیر خلاق برند کلوئه منتشر کرده‌است که ادای احترامی بود به بنیان‌گذار این برند، گابی آگیون. هارست برای این کالکشن در عین وفاداری به هویت برند، ذوق و سلیقه‌ی شخصی‌اش را هم به ترکیب اضافه کرده‌است که نتیجه‌اش کالکشنی بود که هم روحیه‌ی فمینیستی این برند را منعکس می‌کرد و هم با محیط زیست سازگاری داشت. برند کلوئه از برندهایی است که به مد پایدار و سازگاری با محیط زیست اهمیت می‌دهد و از آن جایی که خود گابریلا هم از طرفداران مد پایدار است، کالکشنی را تولید کرده‌ که 70% پایدار و قابل بازیافت است. مثلا تمامی آیتم‌های کشمیری این برند از الیاف طبیعی و قابل بازیافت تولید شده‌اند. هارست جز اشاره به محیط زیست، به خطراتی که حشرات را تهدید می‍کند هم اشاره کرده‌است. تصویر پروانه‌ای که به تازگی منقرض شده‌‌است بر روی سوئیشرتی چاپ شده‌است. به نظر هارست، به اندازه‌ی کافی درمورد این حشرات صحبت نمی‌شود، چرا که حشرات از تجزیه کنندگان اصلی این سیاره هستند و در صورت انقراض، کره‌ی زمین از هم می‌پاشد و راه برگشتی هم نخواهد بود. پس، توجه به داشتن لایف استایلی سالم  و به حداقل رساندن تولیدات زباله از بهترین راه حل‌ها برای نجات زمین می‌باشند. این طراح، باقی مانده‌ و اضافات پارچه‌هایی که دیگر استفاده‌ای برایش نداشتند را به موسسه‌ای که برای افراد نیازمند لباس تهیه میکند اهدا کرد‌ه‌است تا توجه‌ها را به مشکلات افراد بی‌خانمان هم جلب کند.

هرمس در هفته مد پاییز 2021 پاریس

این فشن شو در 3 قسمت به نمایش گذاشته شد. بخش اول شامل فیلمی از رقص گروهی در نیویورک بود که به صورت زنده پخش می‌شد، بعد از این اجرا، دوربین به پاریس و محل فشن شو بازمی‌گردد و شما شاهد کت-والک مدل‌ها در ست فیلبرداری این فشن شو هستید. بعد از اتمام این بخش، شما به شانگهای می‌روید و شاهد یک پرفورمنس دیگر توسط رقاصان چینی هستید. ست این فشن شو با پرده‌ها و جعبه‌هایی نارنجی رنگ که در هویت این برند گره خورده‌است، تزئین شده بود. در این کالکشن نسبت به مجموعه‌های قبلی از چرم استفاده‌ی بیشتری شده بود و آیتم‌ها سادگی خاصی داشتند. به نظر طراح خلاق این برند، تزئینات و یا جزئیات اضافی، لباس‌های یونیک و خاص لزوما هیشه آیتم‌هایی نیستند که به آن‌ها نیاز داریم و بعضی وقت‌ها یک ژاکت ساده ولی با کیفیت و یا پیراهنی بلند از آیتمی‌هایی هستند که به ان‌ها نیاز داریم. برای برند هرمس، سادگی به معنای لباس‌های خسته کننده نیست بلکه شما شاهد لباس‌هایی هستید که دوخت بسیار تمیز و با کیفیتی دارند. پالت رنگی  این کالکشن بیشتر رنگ‌های تیره بود اما وجود رنگ قرمز و هر از گاهی سبز، به اوتفیت پاییزه شما رنگ و لعاب خاص‌تری می‌بخشد.

پتو در هفته مد پاییز 2021 پاریس

برای این کالکشن، طراح این برند از مفهوم باغ زمستانی استفاده کرده‌است. لباس‌هایی با سیلوئت‌های حجیم و پف‌دار، یقه‌های بزرگ و پارچه‌های گلدار آیتم‌هایی هستند که این کالکشن را تشکیل می‌دهند.

هدف این برند، ارایه‌ی کالکشنی است که  در عین سادگی و راحتی ماهیت کوتور را دارند و لباس‌هایی با کیفیت محسوب می‌شوند. تنوع و کیفیتی که این برند ارائه می‌دهد باعث جذب زنان مختلف در سرتاسر دنیا با هر سلیقه و اندازه‌ای به سمت این برند شده‌است. پتو بر اساس نیاز تولید می‌کند، سعی در برطرف کردن نیاز‌ها دارد و همیشه مجموعه‌هایش را با در نظر گرفتن سوال "در زمان کنونی به چه چیزی نیاز داریم" طراحی می‌کند تا علاوه بر تولید لباس‌هایی زیبا به نیاز‌های موجود هم پاسخ بدهد و ارزش افزوده‌ بیافریند.

ژیوانشی در هفته مد پاییز 2021 پاریس

کالکشن جدید متیو ویلیامز برای ژیوانشی کالکشنی با تم sci-fi بود و از لباس‌های راحتی‌ای که در دوران کرونا می‌پوشیدیم و به آن‌ها عادت کرده‌ایم الهام گرفته‌شده بود.

ژیوانشی که به دنبال ارتباط با نسل جدید است و لباس‌هایی تولید می‌کند که هم راستا با سلیقه‌ی نسل جوان هستند، در این کالکشن هم همین راه را در پیش گرفته‌است. اکسسوری‌هایی که ویلیامز در کالکشن‌های قبلی خود ارائه داده بود  در این کالکشن هم حضور داشتند در حالی که بطری‌های آب فلزی، گوشواره‌های طلایی مکعبی شکل و یک کوله پشتی جدید که از کیف‌های آتش‌نشان‌ها الهام گرفته شده‌بود، از آیتم‌های جدید ارائه شده در این کالکشن محسوب می‌شوند.

 

برچسب های مرتبط

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26726 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار