مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11920

درامد مدلینگ در جهان

یکی از نکات مهمی که در بررسی درآمد مدلینگ باید به آن توجه کنیم، حیطه‌ی فعالیت است؛ مبلغ دریافتی مدل‌ها نسبت به حیطه‌ی فعالیتشان، زمین تا آسمان باهم فرق دارد! اگر مدل تازه‌کاری باشید و ...

یکی از مشاغل صنعت فشن که از محبوبیت بسیاری برخوردار است، حرفه‌ی مدلینگ است. شرایط مدل شدن در کشورهای مختلف باهم متفاوت است و هر کشوری برای مدل شدن استانداردهای مدلینگ مخصوص به خود را دارد. مدلینگ در طول سال‌های اخیر با تغییرات بسیاری مواجه شده و امروزه مدل‌های بسیاری از اینستاگرام و توسط عملکردشون در سوشال مدیا کارشان را شروع می‌کنند. با اینکه زندگی سوپرمدل‌ها درآمد بالای این حرفه را نشان می‌دهد، صحبت با مدل‌های تازه‌کار و کمتر شناخته شده، از وجه دیگه‌ای از این حرفه خبر می‌دهد.

یکی از نکات مهمی که در بررسی درآمد مدلینگ باید به آن توجه کنیم، حیطه‌ی فعالیت است؛ مبلغ دریافتی مدل‌ها نسبت به حیطه‌ی فعالیتشان، زمین تا آسمان باهم فرق دارد! اگر مدل تازه‌کاری باشید و بخواهید در حیطه‌ی فشن‌شو و رانوی فعالیت کنید، به احتمال زیاد تا مدت‌ها هیچ مبلغی را از برندها دریافت نمی‌کنید و فقط برای شناخته شدن، مجبور به مدلینگ مجانی می‌شوید. اگه شناخته شده‌تر باشید و مدتی از شروع کارتان گذشته باشد، بین ۸۰۰ تا ۲ هزار دلار برای هر فشن ‌شو دریافت می‌کنید که این مبلغ نسبت به هر برند تغییر پیدا می‌کند. مدل‌های مشهور و سوپرمدل‌ها برای شرکت در هر فشن‌شو نزدیک به ۲۰هزار دلار دریافت می‌کنند! بسیاری از برندها هم به صورت کلی مبلغی را به مدلینگ لباس و اکسسوری پرداخت نمی‌کنند و به جای آن لباس‌ و محصولات مجانی به مدل‌ها پیشنهاد می‌دهند که ارزش این محصولات معمولا در حد ۲ هزار دلار است.

درآمد مدلینگ در حیطه‌های دیگر فشن اصولا به شکل ساعتی محاسبه می‌شود و بسته به عملکرد و سابقه‌ی شما این مبلغ می‌تواند تغییر کند. این نوع درآمد در مدلینگ برای مجلات و ادیتوریال‌ها، تبلیغات، کاتالوگ و این دسته از فعالیت‌ها محاسبه می‌شود. اصولا درآمد تبلیغات از ادیتوریال‌های مجلات بیش‌تر است و بسیاری از مدل‌ها برای شهرت در ادیتوریال‌های مجلات مشهور بدون دریافت هزینه حضور پیدا می‌کنند.

فعالیت در حرفه‌ی مدلینگ به دو نوع تقسیم می‌شود؛ فریلنس و همکاری با آژانس مدلینگ. اگر به صورت فریلنس کار کنید، باید خودتان برای برندها و کارفرماها پورتفولیو بفرستید و همه‌ی هماهنگی‌ها هم به پای خودتان است. اما اگر با‌ آژانس‌های مدلینگ همکاری کنید، آن‌ها هستند که با کارفرماها شرایط کار و قرارداد را هماهنگ می‌کنند و احتمالا پیدا کردن موقعیت‌های شغلی برایتان راحت‌تر می‌شود. اما کار کردن با آژانس‌های مدلینگ مشکلات خودش را دارد که در سال‌های اخیر هم بسیاری از مدل‌ها به آن‌ها اشاره کرده‌اند. یکی از مشکلاتی که بسیاری از مدل‌ها در همکاری با آژانس‌های مدلینگ به آن برخورد می‌کنند، دریافت حقوق از سمت آژانس است. با این‌که بسیاری از آژانس‌های مدلینگ ادعا می‌کنند که تاخیر در پرداخت به خاطر تاخیر از طرف برندها و کارفرماهاست، مدل‌ها همچنان تاکید می‌کنند که تا وقتی خودشان پیگیری نکنند،‌ هیچ مبلغی از سوی آژانس برای آن‌ها پرداخت نمی‌شود.

سختی های مدل شدن

یکی دیگر از مشکلات همکاری با آژانس‌ها، فضای کاری نامناسب و غیرحرفه‌ای آن‌هاست. بسیاری از مدل‌ها برای درآمد بیش‌تر به شهرهایی مهاجرت می‌کنند که فشن در آن‌ها اهمیت بیش‌تری دارد و برای اقامت در آن شهرها، ویزای کاری خودشان را از آژانس‌ها دریافت می‌کنند. به همین علت مدل‌ها برای دریافت درآمدشان از سمت آژانس‌ها با مشکل مواجه می‌شوند و از ترس از دست دادن شغلشان،‌ حق اعتراضی هم ندارند. همچنین آژانس‌های مدلینگ گاهی هزینه‌هایی برای مدل‌ها انجام می‌دهند که در هنگام پرداخت حقوق، این هزینه‌ها را از مبلغ اصلی کم می‌کنند، در صورتی که شاید مدل‌ها از این هزینه‌ها اطلاعی نداشته باشند. هزینه‌هایی همچون حضور در وبسایت آژانس، رفت و آمد، عکاسی و چاپ پورتفولیو، نوشتن قرارداد، تماس با کارفرما و ... . هزینه‌ی رفت و آمد، به خصوص در فصل فشن‌ویک، یکی از هزینه‌های سنگین برای مدل‌هاست که در نهایت درآمد آن‌ها را تحت‌الشعاش قرار می‌دهد. آژانس‌های مدلینگ بر سایز و وزن مدل‌ها هم کنترل دارند و گاهی برای کنترل این موضوع باشگاه‌ها و دکترهای تغذیه‌ی گران قیمتی به مدل‌ها معرفی می‌کنند که در نهایت هزینه‌ی آن‌ها بر عهده‌ی خود مدل است.

پس با توجه به همه‌ی این‌ها،‌ شاید بازهم دوست داشتید بدانید که برای مدل شدن چه باید کرد اما فراموش نکنید که شاید مدلینگ برای مدل‌های مشهور حرفه‌ای پردرآمد باشد، اما هزینه‌های سنگین این حرفه ممکن است کار را برای تازه واردها سخت کند.

در ادامه‌ی این مطلب نگاهی می‌کنیم به درآمد سالیانه‌ی مدل‌های مشهور از نگاه مجله‌ی فوربز در سال ۲۰۱۸.

کندال جنر: ۲۲ میلیون دلار

درامد کندال جنر

کارلی کلاس: ۱۳ میلیون دلار

درامد ژیزل بوندشن

کریسی تیگن: ۱۱.۵ میلیون دلار

درامد کریسی تیگن

رزی هانتینگتون: ۱۱.۵ میلیون دلار

درامد رزی هانتینگتون

ژیزل بوندشن: ۱۰ میلیون دلار

درامد ژیزل بوندشن

کارا دلوین: ۱۰ میلیون دلار

درامد کارا دلوین

جی جی حدید: ۹.۵ میلیون دلار

بلا حدید: ۸.۵ میلیون دلار

درامد بلا حدید

جوان اسمالز: ۸.۵ میلیون دلار

دوتزن کروس: ۸ میلیون دلار

درامد دوتزن کروس

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26825 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار