مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11980

بررسی کالکشن کروز 2022 شنل

ویرجینی ویارد، طراح ارشد شنل، برای کالکشن کروز 2022 شنل، سراغ آرشیو و تاریخچه‌ی این برند فرانسوی رفته. یکی از منابع الهام اصلی این مجموعه، فیلم "وصیت نامه اورفه" -ساخته‌ی ژان کوکتو- است که ...

ویرجینی ویارد، طراح ارشد شنل، برای کالکشن کروز 2022 این برند، سراغ آرشیو و تاریخچه‌ی شنل رفته. یکی از منابع الهام اصلی این مجموعه، فیلم "وصیت نامه اورفه" -ساخته‌ی ژان کوکتو- است که ارتباط نزدیکی با گذشته‌ی برند شنل دارد. کوکو شنل دوستی نزدیکی با ژان کوکتو -شاعر، نویسنده و کارگردان فرانسوی- داشت و بارها طراحی لباس نمایش‌های او را بر عهده گرفته بود. ویرجینی ویارد هم با توجه به این دوستی نزدیک، فیلم وصیت نامه اورفه را منبع الهام پالت رنگی و محل برگزاری فشن‌شوی جدیدش قرار داده. Carrières de Lumières که محل برگزاری این فشن شو بود، در فیلم ژان کوکتو هم حضور داشت و حس و حالی تاریخی و اسطوره‌ای به این فشن‌شو بخشیده است.

کالکشن کروز 2022 شنل

کالکشن کروز 2022 شنل

الهام گرفتن از ژان کوکتو می‌توانست ویرجینی ویارد را به سمت کالکشنی اسطوره‌ای هدایت کند، اما به جز چند لباس در کالکشن، خبری از اسطوره‌ها در این کالکشن نبود. مجموعه‌ی کروز 2022 شنل، نسبت به چند مجموعه‌ی قبلی ویرجینی ویارد، مجموعه‌ای بهتر به شمار می‌رود، اما همچنان ضعف ویرجینی ویارد در دور شدن از سایه‌ی کارل لاگرفلد را نشان می‌دهد. ویرجینی در این مجموعه نسل جوان را مخاطب خودش قرار داده و آیتم‌هایی طراحی کرده که از آرشیو شنل الهام گرفته‌اند اما شکلی مدرن و جوان پسند به خودشان گرفته‌اند. با این حال ویرجینی در درک سلیقه‌ی نسل جوان موفق نبوده و با استایلینگ نامناسب و استفاده از آیتم‌هایی که در حال حاضر در دنیای فشن قدیمی به حساب می‌آیند، باز هم کالکشنی ضعیف ارائه داده است. استفاده از جوراب‌های زنبوری (فیشنت) و کفش‌های لژ دار از اشتباهات ویرجینی در این کالکشن به حساب می‌آیند که باعث شده‌اند مجموعه‌ی کروز شنل با انتقادات بسیاری مواجه شود.

کالکشن کروز 2022 شنل

کالکشن کروز 2022 شنل

اما تنها خود کالکشن نیست که این فشن‌شو را برای شنل دردسرساز کرده. همکاری شنل برای موسیقی این فشن‌شو با Michel Gaubert، در فضای مجازی با بازخورد منفی کاربران مواجه شده و بسیاری این حرکت شنل را بی‌توجهی به مسائل اجتماعی خطاب کرده‌اند. ماه پیش، کاربران سوشال مدیا از Michel Gaubert به خاطر حضور در یک مهمانی با ماسک‌های نژادپرستانه انتقاد کردند و عذرخواهی نصفه و نیمه‌ی این آهنگساز را نپذیرفتند. حال همکاری شنل با این آهنگساز پس از رسوایی به وجود آمده، طرفداران شنل را خشمگین کرده.

همه‌ی این موضوعات از ضعف مدیریتی شنل خبر می‌دهند و آینده‌ی روشنی را برای این برند لاکچری و باسابقه پیش‌بینی نمی‌کنند. شنل از هویت هیجان‌انگیزی که کارل لالگرفلد برایش ایجاد کرده بود دور شده و با چنین اشتباهاتی به زودی طرفداران وفادار خودش را هم از دست خواهد داد. این‌که مدیران شنل برای آینده‌ی این برند چه تصمیمی خواهند گرفت مشخص نیست، اما چیزی که مشخص است، این است که ویرجینی ویارد برای رقم زدن آینده‌ای روشن برای شنل مناسب نیست!

کالکشن کروز 2022 شنل

کالکشن کروز 2022 شنل

کالکشن کروز 2022 شنل

کالکشن کروز 2022 شنل

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26729 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار