مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

12014

بررسی اهمیت فشن در کلاب هاوس

اگر در ایام عید وقت خالی داشتید و از کاربران گوشی‌های اپل بودید، احتمالا با اپلیکیشن کلاب هاوس آشنا شدید و شاید هم وقت زیادی را در این اپلیکیشن گذراندید! اما اگر هنوز با این اپلیکیشن آشنا نشدید...

اگر در ایام عید وقت خالی داشتید و از کاربران گوشی‌های اپل بودید، احتمالا با اپلیکیشن کلاب هاوس آشنا شدید و شاید هم وقت زیادی را در این اپلیکیشن گذراندید! اما اگر هنوز با این اپلیکیشن آشنا نشدید، بهتر است که سری به آن بزنید، چون تاثیرش در دنیای فشن بیش‌تر از آن چیزی بوده که کسی توقعش را داشته باشد.

اپلیکیشن کلاب هاوس در آوریل 2020 و در اوایل شروع قرنطینه‌ی جهانی به خاطر بحران کرونا شروع به کار کرد. این اپلیکیشن یک شبکه‌ی اجتماعی صوتی است که همچنان فقط با دعوت یکی از اعضا می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید و عضو این پلتفرم شوید. با این‌که این سوشال مدیا حدود یک سال پیش فعالیت خودش را آغاز کرده، تنها چند ماه است که در ایران و کشورهای دیگر به شهرت رسیده و این شهرتش را مدیون شخصیت‌های مهمی است که عضو این پلتفرم شده‌اند. در میان این شخصیت‌ها می‌توانیم به Imran Amed، بنیان‌گذار BOF، اشاره کنیم که در دسامبر 2020 تمامی اعضای وبسایت BOF را به این پلتفرم دعوت کرد و شروع کرد به برگزاری اتاق‌هایی در رابطه با فشن. در کنار ایمران، اشخاصی مثل ویرجیل ابلو، دوناتلا ورساچه و توری برچ هم به این پلتفرم پیوسته‌اند و در گفت‌وگوهایی راجع به فشن و موضوعات دیگر شرکت کرده‌اند.

اما جذاب‌ترین قسمت کلاب‌هاوس، تنها حضور این اشخاص معروف نیست، بلکه گفت و گوی اشخاص نوپا در این صنعت با پیشکسوتان فشن است. کلاب هاوس فضایی را برای کاربرانش ایجاد کرده که در هیچ سوشال مدیای دیگری وجود ندارد؛ فرصتی برابر برای همه‌ی کاربران که نظراتشان رو بیان کنند. در همین مدت کوتاه، اتاق‌ها و کلاب‌های فشن بسیاری در این سوشال مدیا تشکیل شده‌اند که افراد نوپا در دنیای فشن را در کنار اساتید دانشگاه‌های مشهور قرار داده‌اند. این داستان تنها مختص به کاربران غیرایرانی نیست، در اتاق‌های ایرانی هم، دوستداران و اهالی فشن ایرانی از سراسر دنیا با یکدیگر آشنا شده‌اند و گفت و گوهای هیجان انگیزی را انجام داده‌اند. این گفت و گوها بخش‌ها مختلف فشن از جمله عکاسی، استایلینگ و بیزینس را پوشش داده‌اند و همچنان ادامه دارند.

                                                                                                                                                                                                                                

یکی از ویژگی‌هایی که بسیاری را به کلاب هاوس جذب کرده، نتوورکینگ و آشنایی با افراد هم رشته و مرتبط با زمینه‌ی کاری هر شخص است. شاید قبل از رونق گرفتن کلاب هاوس، کم‌تر کسی می‌دانست که به غیر از طراحان لباس و صاحبین برند، ایرانی‌های بسیاری در بخش‌های مختلف فشن مثل روزنامه نگاری، تاریخ فشن و... فعالیت می‌کنند. اما کلاب هاوس بستری شد برای آشنایی این افراد با یکدیگر و برقراری گفت و گوهایی که کمتر در پلتفرم‌های دیگر مثل اینستاگرام اتفاق می‌افتاد.

بخش دیگر فشن که در چند وقت اخیر در کلاب هاوس به آن پرداخته شده، نقد فشن است. کلاب‌های محبوبی مثل Voices In Fashion، High Fashion Talk و چندین کلاب ایرانی در اتاق‌هایی که برگزار کرده‌اند، کالکشن‌های برندهای مختلف رو نقد کرده‌اند و با این کار نشان داده‌اند که دیگر نقد فشن فقط در انحصار مجلات بزرگی مثل ووگ نیست. در این اتاق‌ها تمامی علاقمندان به فشن، چه پیشکسوت و چه نوپا به تبادل نظر می‌پردازند و بدون فیلتر خاصی نظراتشان را راجع به کالکشن‌ها، اخبار فشن و موضوعات مختلف بیان می‌کنند.

حالا کلاب هاوس نسخه‌ی اندرویدش را هم منتشر کرده و دیگر این پلتفرم در انحصار کاربران اپل نیست! این اقدام در زمانی صورت می‌گیرد که ترافیک کلاب هاوس در هفته‌های اخیر با افت مواجه شده و آینده‌ی این پلتفرم بعد از قرنطینه، بازگشت همه به اجتماع و اتمام دورکاری برای بسیاری نامعلوم است. این‌که چقدر بینان‌گذاران کلاب هاوس در محبوب نگه داشتن این پلتفرم بعد از شرایط کنونی موفق خواهند بود را فقط زمان مشخص خواهد کرد!

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26729 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار