مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

12022

بازار چند میلیون دلاری محصولات فیک

اگر از دوستداران صنعت فشن هستید، در این صنعت مشغول به کارید و یا حتی آشنایی نسبی با این صنعت دارید، پس حتما با عبارت‌های های-کپی و یا تقلبی آشنایی دارید! مثل دیگر صنایعی که اجناس فیک و ...

اگر از دوستداران صنعت فشن هستید، در این صنعت مشغول به کارید و یا حتی آشنایی نسبی با این صنعت دارید، پس حتما با عبارت‌های های-کپی و یا تقلبی آشنایی دارید! مثل دیگر صنایعی که اجناس فیک و تقلبی در آن‌ها پیدا می‌شود صنعت فشن هم با اجناس تقلبی و فیک اشباع شده است!

تقابل بین اجناس اصل و تقلبی همیشه وجود داشته و در دنیای فشن این اجناس، ضرر و زیان زیادی را به طراحان و برندهای مختلف وارد می‌کنند و به همین خاطر، در سال‌های اخیر مبارزه با این مارکت از اقداماتی بوده است که برند‌های مختلف انجام داده‌اند تا جلوی فروش این اجناس را که به اسم برند ضربه وارد می‌کنند را بگیرند! الساندرو میشل، طراح ارشد گوچی، یکی از طراحانی است که مستقیما راجع به این موضوع صحبت کرده و سعی کرده است توجه‌ها را به بازار سیاه این اجناس تقلبی جلب کند. الساندرو در سال 2016 لوگوی G این برند را تغییر داد و املای آن را به اشتباه در کالکشنش استفاده کرد تا به اجناس فیک گوچی اشاره کند که اصولا لوگو و املای اشتباهی نسبت به جنس اصلی دارند. این طراح در کالکشن پاییز-زمستان 2020 گوچی که “Not Fake” نام داشت هم مجددا به موضوع کالاهای تقلبی که در بازار وجود دارند اشاره کرد. گوچی جدیدا با فیسبوک پرونده‌ی مشترکی را هم راه انداخته است تا از فروشگاه‌ آنلاینی که اجناس فیک و تقلبی را به فروش گذاشته بود شکایت کند.

مطالعه کنید: برندها چگونه با اجناس تقلبی مبارزه کرده‌اند؟

سیاست برندهای معروف برای مبارزه با اجناس فیک

سیاست برندهای معروف برای مبارزه با اجناس فیک

بیزینس اجناس تقلبی که روزی در کوچه پس کوچه‌ها و به صورت غیرقانونی صورت می‌گرفت، امروزه با رشد و محبوبیت پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام و تیک-تاک، به صورت آنلاین انجام می‌شود، تغییری که این بیزینس را در چند سال اخیر تبدیل به بیزینسی میلیون دلاری کرده است! بدون شک  ظهور شبکه‌های مجازی در رشد، محبوبیت و رونق گرفتن بازار کالاهای تقلبی بی‌تاثیر نبوده و چه بسا مبارزه با این مارکت را سخت‌تر هم کرده است. کالاهای تقلبی با واکنش‌های منفی بسیاری از سمت صنعت فشن مواجه می‌شوند و این واکنش‌ها بی‌دلیل نیست. علاوه بر آسیبی که این کالاها به برندها می‌زنند، طبق گفته‌ی اتاق بازرگانی جهانی، سود حاصل از خرید و فروش این اجناس برای حمایت از تروریسم، خرید و فروش مواد مخدر و جرایم دیگر استفاده می‌شود! در همین راستا، کشور‌هایی مثل انگلستان از مردم خود درخواست کردند که از خرید اجناس فیک و تقلبی خودداری کنند. نبود شرایط استاندارد و امن کاری  برای کارگرانی که این اجناس را تولید می‌کنند هم از مشکلات دیگر بازار کالاهای فیک و قلابی است!

سیاست برندهای معروف برای مبارزه با اجناس فیک

در دنیایی که مطابق مد روز پیش می‌رود و ترند محور است، داشتن آیتم‌های ترند شده و یا آیتم‌هایی که سلبریتی‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند، برای بسیاری اهمیت زیادی دارد! اما، عموم مردم توانایی خریدن این اجناس گران قیمت و لوکس را ندارند، پس رو آوردن به اجناس فیک و های-کپی که خیلی وقت‌ها کیفیتشان در حد محصول اصلی است، منطقی به نظر می‌رسد. این اجناس فیک در سراسر دنیا وجود دارند و در کشورهایی مثل چین، کره جنوبی و ترکیه مارکت‌های مخصوصی برای فروش این اجناس وجود دارند.

اگر برای شما سوال است که شما چگونه می‌توانید از خریدن آیتم‌های فیک جلوگیری کنید، نکاتی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا جنس فیک را از جنس اصل تشخیص بدهید! اولین نکته می‌تواند قیمت آن محصول باشد که اصولا اجناس فیک و یا حتی های-کپی از قیمت کمتری نسبت به جنس اصلی برخوردارند. املای اشتباه اسم برند و یا لوگوی متفاوت، کیفیت کم و پکیجینگ بدون کیفیت از نکاتی هستند که در هنگام خرید یک محصول می‌توانید به آن‌ها توجه کنید تا خریدی موفق داشته باشید.

مطالعه کنید: راه‌های تشخیص کفش اصل از تقلبی

خریدن آیتم‌های تقلبی، کپی و های-کپی راحت‌تر از خریدن محصول اصل است و کمد شما را با اجناسی که ترند و همه‌گیر شده‌اند پر می‌کند و شما را به داشتن استایلی متفاوت نزدیک می‌کند، اما آیا همچنان خریدن و داشتن این آیتم‌ها به هر قیمتی کار درستی محسوب می‌شود؟

 

 

نویسنده: معصومه نخعی

 

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26813 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار