مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

12082

با بنیان لویی ویتون آشنا شوید

روز دوشنبه، 24 مه 2021، وبسایت فوربز اعلام کرد که برنارد آرنو (Bernard Arnault) در میزان ثروت از جف بزوس (Jeff Bezos) پیشی گرفته و به عنوان ثروتمندترین فرد در جهان شناخته می‌شود. از دوشنبه تا ...

روز دوشنبه، 24 مه 2021، وبسایت فوربز اعلام کرد که برنارد آرنو (Bernard Arnault) در میزان ثروت از جف بزوس (Jeff Bezos) پیشی گرفته و به عنوان ثروتمندترین فرد در جهان شناخته می‌شود. از دوشنبه تا امروز، جایگاه جف بزوس، بنیان‌گذار آمازون، و برنارد آرنو، مدیرعامل LVMH، بارها با یکدیگر جابه‌جا شده است، اما آن‌چه که غیر قابل انکار است، سلطه‌ی آرنو بر صنعت مد و لاکچری در سال 2021 است. ثروت برنارد آرنو در مارس سال 2020، 76 میلیارد دلار بود، اما حالا این رقم به 186.3 میلیارد دلار رسیده، رقمی که نشان می‌دهد بحران کرونا نه تنها به کمپانی LVMH ضربه‌ای نزده، بلکه باعث پیرفتش هم شده است!

بنیان لویی ویتون

کمپانی لاکچری LVMH، مدیریت برندهایی همچون دیور و لویی ویتون را به عهده دارد و از بزرگ‌ترین کمپانی‌های لاکچری جهان به شمار می‌رود. چیزی که شاید بسیاری در رابطه با این کمپانی ندانند، اهمیت هنر در آن است، اهمیتی که باعث شد در سال 2006، برنامه ریزی برای تاسیس بنیان لویی ویتون (Fondation LV) شروع شود. این بنیان برای قرار دادن هنر در دسترس عموم راه‌اندازی شده و تمرکزش بر هنر معاصر در سراسر جهان است. ساخت این مجموعه در دستان فرانک گری (Frank Gehry) قرار گرفت و افتتاحش تا سال 2014 طول کشید. فرانک گری که از معماران مشهور معاصر است، در سال 2006 با برنارد آرنو ملاقات کرد و طراحی ساختمان این بنیان را با هدف نمایان کردن تلاش‌های فرهنگی و هنری فرانسه شروع کرد.

برای محل ساخت بنیان لویی ویتون، پارکی در غرب پاریس انتخاب شد که در سال 1860 ساخته شده بود، محلی مناسب برای بنیانی که هدفش ترویج هنر و فرهنگ غنی فرانسه است. شیشه‌های آینه‌ای، انتخاب فرانک گری برای این ساختمان بودند که متناسب با ساعات و فصل‌ها تغییر رنگ می‌دادند، این انتخاب در راستای نشان دادن مفهوم پیشرفت لحظه‌ای لویی ویتون در زمان شکل گرفت. نکته‌ی جالب دیگر درباره‌ی این ساختمان این است که با تکنولوژی‌های پایدار ساخته شده و انرژی بسیار کمی مصرف می‌کند، به عنوان مثال آب مصرفی برای قسمت‌هایی که نیازی به آب آشامیدنی ندارند، از آب باران تهیه می‌شود. طبق قراردادی که شهرداری پاریس با برنارد آرنو داشته، ساختمان این بنیان پس از 55 سال از مالکیت LVMH خارج می‌شود و در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.

بنیان لویی ویتون

ساختمان بنیان لویی ویتون در میان برترین آثار معماری قرن 21 قرار می‌گیرد و مهم‌ترین اثر هنری این موزه‌ی معاصر است که بقیه‌ی آثار این مجموعه را در بر می‌گیرد. این موزه یک کالکشن دائمی از آثار هنری دارد و سالی دو بار دو نمایشگاه موقت برگزار می‌کند که آثار هنرمندانی همچون تاکاشی موراکامی، پیر سولاژ و اندی وارهول در آن‌ها به نمایش درآمده. بنیان لویی ویتون آثار، نمایشگاه‌ها و پرفورمنس‌هایش را به چهار بخش تقسیم کرده؛ معاصر، اکسپرسیونیستی، پاپ، موسیقی و صدا. یکی از پر اهمیت‌ترین بخش‌های بنیان لویی ویتون، بخش موسیقی است که پرفورمنس‌های مختلف از هنرمندان معاصر را در بر می‌گیرد، هنرمندانی از سبک‌های مختلف که از میان آن‌ها می‌توانیم به کانیه وست اشاره کنیم. این پرفورمنس‌ها به همراه نشست‌ها و مصاحبه‌های بنیان لویی ویتون در یوتیوب این بنیان قرار می‌گیرند.

بنیان لویی ویتون

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26728 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار