مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

12103

نگاهی به طراحی لباس فیلم کروئلا

تابستان امسال، سینماهای سراسر جهان شاهد اکران فیلم‌های هیجان‌انگیزی خواهند بود و سبد فرهنگی فیلم دوستان رونق تازه‌ای خواهد گرفت! یکی از این فیلم‌ها که طرفداران دیزنی مدت‌ها بود منتظرش بودند...

تابستان امسال، سینماهای سراسر جهان شاهد اکران فیلم‌های هیجان‌انگیزی خواهند بود و سبد فرهنگی فیلم دوستان رونق تازه‌ای خواهد گرفت! یکی از این فیلم‌ها که طرفداران دیزنی مدت‌ها بود منتظرش بودند، کروئلاست که داستان یکی از شخصیت‌های شرور دیزنی را بیان می‌کند. اگر در کودکی انیمیشن "101 سگ خالدار" را تماشا کرده باشید، پس حتما با کروئلا آشنایید، شخصیت شروری که حالا فیلم مختص خودش را با بازی اما استون، از طرف دیزنی دریافت کرده!

طراحی لباس فیلم کروئلا

کروئلا در این فیلم پس از پشت سر گذاشتن کودکی سخت، در لندن به طراحی لباس علاقمند می‌شود و همین موضوع باعث شده که این فیلم لباس‌های جذابی را به تصویر بکشد. کریگ گیلسپی (Craig Gillespie)، کارگردان کروئلا، طراحی لباس کروئلا را به دستان جنی بیون (Jenny Beavan) سپرده که سابقه‌ی درخشانی در طراحی لباس سینما و تئاتر دارد. جنی بیون تا به حال 10 بار نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار بهترین طراحی لباس شده و دو بار هم موفق به دریافت این جایزه شده، که یکی از آنها برای طراحی لباس فیلم مد مکس بوده. جنی خودش اعتقاد دارد که آن‌چنان با فشن آشنایی ندارد، اما اطلاعاتش از دهه‌ی 70 و جنبش پانک است که او را به بهترین گزینه برای کریگ گیلسپی تبدیل کرده!

مطالعه کنید: بهترین فیلم های دنیای مد و فشن

جنی بیون طراح لباس فیلم کروئلا

داستان فیلم کروئلا در دهه‌ی 70 و در لندن اتفاق می‌افتد، زمانی که جنبش و سبک پانک در حال شکل‌گیری بود و جوانان در حال حرکت به سمت مخالف نرم‌های جامعه بودند. کروئلایی که در این فیلم به تصویر کشیده شده، مظهر جنبش پانک است و به همین علت جنی بیون برای طراحی لباس‌هایش از طراحان لباس همچون ویوین وست‌وود الهام گرفته. اما همه‌ی لباس‌ها از صفر برای این فیلم ساخته شده‌اند و از برند خاصی استفاده نشده است. جنی بیون و تیمش که از 5 خیاط تشکیل شده بود، تنها ده هفته برای طراحی لباس این فیلم فرصت داشتند، اما در همین ده هفته 227 لباس برای این فیلم طراحی کردند که 47 تا از آن‌ها متعلق به شخصیت خود کروئلا بودند!

طراحی لباس فیلم کروئلا

طراحی لباس فیلم کروئلا

گیلسپی معتقد است که از میان طراحان فشن، کروئلا بیش از همه به الکساندر مک‌کوئین شباهت دارد. کروئلا با عرف‌های جامعه مبارزه می‌کند و تقابلش با شخصیت بارونس که نماد طراحان فشن سنتی است، تقابل مک‌کوئین با طراحان دیگر فشن زمان خودش را به یاد می‌آورد. بارونس شخصیت مقابل کروئلا در فیلم است که به عنوان یکی از مهم‌ترین طراحان فشن معرفی می‌شود و با کروئلا -که اسم اصلیش استلاست- در فروشگاه لیبرتی آشنا می‌شود و او را استخدام می‌کند. بارونس شخصیتی مغرور دارد و اعتقادی به هنجارشکنی‌های استلا در طراحی لباس ندارد، او همیشه لباس‌های طراحی شده توسط خودش را می‌پوشد و تمام اهالی فشن لندن را تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد. لباس‌های برند بارونس از طراحانی همچون چارلز جیمز الهام گرفته‌اند و استودیوی او از استودیوی باشکوه کریستین دیور الهام گرفته.

طراحی لباس فیلم کروئلا

جنی بیون با طراحی لباس فوق‌العاده برای فیلم کروئلا، بدون شک نقطه‌ای درخشان به کارنامه‌ی کاری خود اضافه کرده است. طراحی لباس برای چنین فیلمی که لباس بخش مهمی از آن است، اما نباید به کلیت فیلم تبدیل شود، کار آسانی نیست! اما جنی بیون با تجربه و درک عمیقش از طراحی لباس توانسته لباس را به یکی از بهترین بخش‌های فیلم کروئلا تبدیل کند و عاشقان فشن و دیزنی را در کنار هم به دیدن این فیلم دعوت کند!

طراحی لباس فیلم کروئلا

طراحی لباس فیلم کروئلا

 

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26726 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار