مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

12108

فاکتورهای لازم برای انتخاب اسم برند لباس

یکی از چالش‌های پیش رو برای راه اندازی یک برند فشن یا لباس، انتخاب اسم مناسب برای برند است. این کار ممکن است کاری هیجان انگیز و درعین حال استرس‌آور باشد چون باید جایگاه ویژه ای در ذهن مخاطب‌تان ...

یکی از چالش‌های پیش رو برای راه اندازی یک برند فشن یا لباس، انتخاب اسم برند لباس است. این کار ممکن است کاری هیجان انگیز و درعین حال استرس‌آور باشد چون باید جایگاه ویژه‌ای در ذهن مخاطب‌تان به جا بگذارید و در عین حال هدف و ایده طراح و یا بنیان‌گذار را به مخاطب منتقل کنید. انتخاب اسم مناسب نیازمند زمان است و نمی‌توان در مدت زمان کمی به آن دست یافت. دراین مطلب قرار است چند روش که ممکن است در این راه به ما کمک کند را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

1.تمرکز برروی بازارهدف

نام برند شما باید مخاطب خود را جذب کند و مشخص کند شما برای کدام قشرجامعه، کدام گروه سنی و با چه سلیقه‌ای لباس طراحی می‌کنید. سوالاتی را باید آماده کنید و با بررسی پیش زمینه‌ها، موضوعاتی که مخاطب به آن‌هاعلاقه دارد و مسائلی که آنها را به هیجان در می‌آورد را شناسایی کنید و با جزئیات و دقت بیشتری مورد بررسی قرار داده و به آنها جواب دهید، مثلا این‌که مخاطبان‌تان چه کسانی هستند؟ برای کدام فرهنگ لباس طراحی می‌کنید؟ قشر مرفه جامعه؟ جوانان جامعه؟ ورزشکاران؟ خانم ها یا آقایان؟هدف بازار شما کدام یک از این‌ها هستند؟

2هویت برند خود را مشخص کنید.

هویت برند، کل تجربه و ارزش برند شماست. نام برند لباس می‌تواند بیانگر هویت طراح یا برند باشد. به همین دلیل اسم بسیاری از برندهای لباس نام خود طراح هستند .مثل کلوین کلاین (Calvin Klein)، تامی هیلفیگر(Tommy Hilfiger) و نمونه‌های آن در برندهای لباس ایرانی مثل نازنین کریمی، مسیح‌زاد و نسیم اخوان. در صورتی‌که نام شما به عنوان طراح یا بنیان‌گذار اسمی نیست که راحت به زبان بیاید یا طولانی است، می‌توانید از اسم اختصاری و یا کوتاه شده نام‌تان استفاده کنید ولی نام های توصیفی را فراموش کنید. این نام‌ها در عین پیچیدگی می‌توانند طولانی و گمراه کننده باشد. در برخی موارد هم متناسب با هویت برند وهم‌سو با ایده اصلی محصولی که ارائه می‌شود می‌توان نام‌گذاری برند را انجام داد. در برندهای ایرانی، برند لباس هیتو که با تمرکز بر سبک پوشش ساده و الهام از شرق دور و مینیمال طراحی می‌کند.نام این برند از لغات ژاپنی و به معنی مردم است. برند اکسسوری ایرانی پرگره که به تولید انواع اکسسوری با ایجاد گره می‌پردازد نیز نامی متناسب هویتش انتخاب کرده است. در برندهای خارجی(21 Forever)است که سال‌ها با هدف طراحی لباس برای خانم ها و دختران جوان لباس طراحی می‌کند. ایده‌ی نام این برند حول محور 21 سالگی طراحی شده است. دوره‌ی‌ اوج و شادمانی، و با پوشیدن لباس های این برند شما همیشه احساس جوانی و جذابیت می‌کنید.

اسم برند لباس

3.نوآور و تحریک پذیر باشید اما نه به مقدار زیاد.

از انتخاب اسم های دوره‌ای که بین مردم محبوب می‌شوند، اسم ترندها و مدهای زودگذر در دنیای فشن نیز پرهیز کنید. زیرا به مرور زمان این اسم‌ها ارزش خود را از دست می‌دهند و به شما نتیجه عکس می‌دهند. پس نامی انتخاب کنید که با توجه به افزایش طول عمر تجارت و برند شما برای مخاطب‌تان همیشه تازه و هیجان‌انگیز باشد. از انتخاب اسامی کوتاه و منحصر به فرد دریغ نکنید. استفاده از یک کلمه خارجی ممکن است روش جالب دیگری برای نمایش برند شما باشد. اسامی برند می توانند خلاقانه باشد اما باید یک پیام کوتاه و دقیق در مورد برند شما را به مخاطب ارائه دهد. اسم هایی که بر اثر غلط های املایی و یا جا به جا هجی کردن حروف ایجاد می‌شود، بسیار جذاب و وسوسه انگیز است. اما از طرفی اگر مشتریان‌تان نتوانند اسم برند شما را به راحتی بنویسند، خواندن و به خاطر سپردن آن دشوار باشد یک جای کار را اشتباه رفته‌اید. ایجاد کلمه‌ای که در لغت نامه نباشد اما بیانگر داستان وهدف برند باشد هم میتواند جذاب باشد مثل ترکیب نام و نام خانوادگی طراح یا بنیان‌گذار این برند و یا ترکیب نام اختصاری برند همراه با عدد سال بنیان‌گذاری برند هم نمونه های دیگر برای اسم  برند هستند.

4 مراقب قانون کپی رایت باشید.

برای قانون کپی رایت پیگیری کنید که نام های مشابه برند شما وجود نداشته باشد، و سپس برای ثبت آن به مراکز مربوط به ثبت شرکت و برندهای تجاری مراجعه کنید. چرا که اگر نامی مشابه برند شما وجود داشته باشد، صاحبان این برند و می‌توانند از شما شکایت کنند.

اسم برند لباس

5.انتخاب لوگو

انتخاب اسم، بخشی از پروسه برندینگ است که بعد از انتخاب اسم برند، طراحی لوگوی جذاب با پالت رنگی مناسب می‌تواند در به موفقیت رساندن برند کمک بسیار کند. در این مرحله نیاز است که با طرا ح گرافیک یا طراح لوگویی حرفه‌ای در ارتباط باشید که با روانشناسی رنگ‌ها در برندینگ آشنا باشد و با استراتژی و آگاهانه ازآن‌ها استفاده کند.

و در آخر سعی کنید اسم برندتان  نامی ساده برای به خاطرآوردن و نوشتن باشد. درعین سادگی با معنی و مفهوم باشد، تصویر درونی برند را به نمایش بگذارد، از لحاظ بصری ارتباط قوی بین نام و لوگو‌ی طراحی شده باشد و شکل نوشتاری آن به گونه ای باشد که به راحتی خوانده شود. راستی! بهتر است که اسم برندتان مشابهتی با نام برندهای شناخته شده دیگر نداشته باشد .

اسم برند لباس

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26726 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار