مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

12138

هفته‌ی مد بهار-تابستان 2022 پاریس، مرزهای نژادی را شکست!

پس از یک سال سخت برای صنعت مد ، طراحان جهان در یکی از مهم‌ترین رویدادهای فشن در دنیا، یعنی هفته‌ی مد پاریس حضور پیدا کردند. البته کرونا همچنان چالشی جدی در دنیا محسوب می‌شود و ...

پس از یک سال سخت برای صنعت مد ، طراحان لباس و اکسسوری جهان در یکی از مهم‌ترین رویدادهای فشن در دنیا، یعنی هفته‌ی مد پاریس حضور پیدا کردند. البته کرونا همچنان چالشی جدی در دنیا محسوب می‌شود و هفته‌ی مد پاریس هم با در نظر گرفتن محدودیت‌هایی برگزار شد. برخی از برندها، از جمله لویی ویتون و تام بروان در قالب یک فیلم از پیش تهیه شده، در این رویداد مهم از کالکشن‌های جدید خود رونمایی کردند.

هفته‌ی مد پاریس که دوبار در سال برگزار می‌شود، در این رویداد خود، رونمایی از مجموعه‌های جدید مردانه‌ی بهار و تابستان 2022  برندها را پوشش داد. در این مراسم که به مدت یک‌هفته، از 22 تا 27 جون، بود، برندهای مهمی همچون بربری،لویی ویتون،دیور، هرمس و تام بروان حضور داشتند.

 تمامی هفته‌های فشن مهم، از جمله هفته‌ی فشن پاریس، تاثیر بسیاری در لباس‌های ترند هرسال دارند و می‌توان گفت با توجه به اینکه پارچه چرم، پرکاربردترین انواع جنس پارچه در کالکشن‌های بهاره‌ی برندهای حاضر در این برنامه بود، احتمالا چرم نقش مهمی در لباس‌های مردانه‌ی بهار 2022 داشته باشد. یکی دیگر از نکات این هفته‌ی مد، استفاده از مدل‌های سیاه پوست و رنگین پوست در اغلب برندها بود که طراحانی همچون ویرجیل آبلو، مدیر هنری لویی ویتون، این حرکت را نمادی برای شکستن مرزهای نژادی و جغرافیایی دانسته است.

در ادامه به برندهای مشهوری که در این رویداد حضور داشتند خواهیم پرداخت:

پوشاک بهاره-تابستانه 2022 بربری در هفته فشن پاریس

برند بربری در روز دوم هفته‌ی فشن پاریس، از پوشاک مردانه بهاره‌_تابستانه‌ی 2022 خود رونمایی کرد. این رونمایی در قالب فیلمی با نام« DANGER PLANET» بود که مدل‌ها از فضای بیابانی وارد متروکه‌ای می‌شدند که جمعیتی در آن تحرک و انرژی را به نمایش می‌گذاشتند! ریکاردو تیشی، طراح مشهور ایتالیایی و مدیر هنری برند بربری، درباره‌ی طراحی این کالکشن بیان کرده که در حال بررسی مشتریان خود است و عقیده دارد اغلب مشتری‌های جوان او، هزینه‌ی بسیاری بابت خرید کت های ورزشی ، کت وشلوار ، کفش های کتانی ، پیراهن و لباس شنا پرداخت می‌کنند و از این‌ رو لباس‌ها طوری طراحی شدند که در عین تابستانی بودن مناسب برای تمام فصول باشند. وی در مصاحبه‌ای از لباس‌های موجود در این برند با عنوان « کلاسیک‌هایی ساختارشکن برای تابستان» یاد کرده‌است. در طرح‌های این برند نیز، همچون بسیاری دیگر از برندهای حاضر در هفته‌ی مد پاریس از جنس چرم استفاده شده است.

 پوشاک بهاره 2022 لویی ویتون در هفته فشن پاریس

برند لویی ویتون در روز سوم هفته‌ی فشن پاریس،از پوشاک مردانه‌ی بهاره‌ی 2022 خود رونمایی کرد. ویرجیل آبلو، این کالکشن را در قالب فیلمی با عنوان «Amen Break» به نمایش گذاشت. این واژه یک ریتم موسیقی است که به گفته‌ی مدیرهنری لویی ویتون مردانه، از موسیقی فانک (تلفیق موسیقی سول، جاز و ریتم اند بلوز) الهام گرفته شده. این سبک موسیقی متعلق به دهه 60 میلادی است و آبلو بیان کرده برای این مجموعه‌ی جدید مردانه، به سراغ فرهنگ و تاریخ رفته که در همین راستا هم از آرشیو لویی ویتون استفاده کرده است.

این رونمایی که در قالب پرفورمنس اجرا شد، دارای نمادهایی از فرهنگ و هنرهای رزمی چینی و ژاپنی بود. آبلو در بخشی از صحبت‌هایش درباره‌ی این فشن‌ شو به الهام گرفتنش از فیلم « The Lone Wolf and Cub»، محصول 1972 ژاپن، اشاره کرده است. طراح لویی ویتون طبق داستان این فیلم ژاپنی، ایده‌ی پدر برای محافظت از فرزند با آموزش زنده ماندن از طریق آزمون و خطا در جهان آشفته و خطرناک را برای شروع، ادامه و پایان نمایش کالکشن جدیدش به کار برده است.

نکته‌ی دیگر درباره‌ی فیلم رونمایی این مجموعه‌ی مردانه، استفاده از شطرنج و پارچه‌های شطرنجی برای مدل‌ها بود. مدیر هنری لویی‌ویتون استفاده از شطرنج را نمادی برای نشان دادن تضادها در عین شباهت‌ها بیان کرده و تلاشش بر این بوده که فرهنگ‌های مختلف را در کنار هم قرار دهد.

با مشاهده‌ی این فیلم رونمایی از کالکشن بهاره‌ی سال آینده‌ی برند لویی ویتون، می‌توان شکستن فرم طراحی پوشاک مردانه‌ی کلاسیک و مرسوم را به خوبی دید که البته آبلو هم در اینباره صحبت کرده است. از نظر فرم حرکتی مدل‌ها، نقش سبک هیپ‌هاپ بسیار محسوس بوده و شما می‌توانید در طول فیلم مدل‌هایی که نماینده‌ی جغرافیا و فرهنگ‌های متفاوتی هستند را در کنار هم ببینید، دقیقا همان نکته‌ای که ویرجیل آبلو می‌خواهد در کالکشن خود نشان دهد؛ نمایشی برای ترکیب تنوع و تضادها! نکته‌ی قابل توجه دیگر درباره‌ی این فشن‌شو استفاده از کفش‌های ‌برند نایکی برای مدل‌ها بود.

پوشاک بهاره 2022 دیور در هفته فشن پاریس

کالکشن مردانه‌ی بهار 2022 دیور با همکاری تراویس اسکات، رپر مشهور، در هفته‌ی فشن پاریس ارائه شد. این اولین کالکشن کامل دیور به شمار می‌رود که با همکاری یک موسیقیدان تهیه شده است. این فشن‌شو به صورت حضوری و با حضور 500 نفر مهمان برگزار شد که هنرمندانی مثل بلا حدید و الیویه روستن هم جزو این مهمانان بودند.

در محل نمایش فشن شو المان‌های زیادی مربوط به اسکات و کریستین دیور وجود داشت. کاکتوس‌ها، صخره‌ها و قارچ‌های متعلق به ایالت تگزاس، به عنوان یکی از منابع الهام تراویس اسکات محسوب می‌شدند. یکی دیگر از ویژگی‌های این کالکشن، یکسان بودن فرم و ماهیت کلی لباس‌هاست که در سراسر کالکشن تکرار شده‌اند و فقط در رنگ و متریال پارچه‌ها تفاوت دارند. کیف‌های دوتایی سدل(Saddle) نیز، که با دسته‌ای به شکل رکاب اسب به هم متصل شدند، از آیتم‌های جدید موجود در این کالکشن هستند.

همچنین در این کالکشن استایل‌هایی پوشیده شده از طرح‌های گرافیتی، لوگوی دیور و جمله‌های جوان‌پسند برای جذب این نسل وجود دارد. رنگ‌های صورتی،  فسفری و قهوه‌ای در پالت رنگی این کالکشن به کار رفته شده که در کنار تزیینات محل فشن شو، حال و هوای سایکدلیکی به این کالکشن بخشیده‌اند!

پوشاک بهاره 2022 هرمس در هفته فشن پاریس

برند هرمس برای روز پنجم این فشن‌شو، از تعدادی مهمان دعوت کرده بود تا در رونمایی از کالکشن جدیدش حضور داشته باشند. علاوه بر این، فشن‌شو به صورت زنده هم از وبسایت هرمس قابل مشاهده بود. فیلم فشن شو توسط یک کارگردان تئاتر فرانسوی که قبلا سابقه‌ی‌ همکاری با هرمس را داشته است تهیه شده بود. این فیلم با استفاده از دوربین‌ها و تکنولوژی‌های جدید تصویربرداری می‌شد.

کالکشن بهاره‌ی 2022 هرمس شامل استایل‌هایی راحت، شیک و مناسب فصل گرم سال بود که از مواد با کیفیت تهیه شده و حس سبکی را به شما منتقل می‌کنند. یکی از تم‌های این کالکشن، دریانوردی و قایق‌های بادبانی است. این تم را می‌توان در دوخت‌های زیگزاگی بعضی از تیشرت‌ها و کمربند‌هایی که با طناب درست شده‌اند، مشاهده کرد. یکی از المان‌های دیگر این کالکشن که برند هرمس با آن شناخته می‌شود، اسب معروف آن است که در این کالکشن روی تی‌شرت‌ها و پیراهن‌های مردانه چاپ شده.

مدیر هنری برند هرمس از سلایق نسل جوان هم چشم پوشی نکرده و برای جلب نظر آن‌ها کیف‌هایی را ارائه داده که انتهای آن به شکل اسکیت برد است. به طورکلی، کیف‌های این کالکشن اکثرا در سایز بزرگ طراحی شده‌اند.

پوشاک بهاره 2022 تام براون در هفته فشن پاریس

برند تام بروان نیز با فیلمی 30 دقیقه‌ای که شعار آن « looking forward to tomorrow » یا «چشم به راه فردا» بود، از مجموعه‌ی جدید مردانه‌ی خود در هفته‌ی‌فشن پاریس رونمایی کرد. در این فیلم که تنها از یک مدل سیاه‌پوست استفاده شده بود، زندگی و فعالیت‌های روزمره‌ و کاربرد لباس‌های کالکشن جدید تام بروان در این فعالیت‌ها را نشان می‌داد.

فیلم با تصویری پانوراما از یک فضای باز آغاز و تنها صدای پرندگان شنیده می‌شود. بعد، یک دونده‌ی تنها در فاصله دور دیده می شود . بروان در مورد این فیلم گفت: « ایده اولیه من این بود که در وسط ناکجا آباد باشم! در مورد نحوه‌ و مکان زندگی مدل این فیلم یک مفهوم وجود داشت.»

وی در ادامه بیان کرد:«طی 20 سال گذشته ، مجموعه‌ها تکامل یافته‌اند ، اما تغییر نکرده‌اند. این مجموعه هم برآیندی از مفاهیم کلاسیک‌گرایی، زیبایی و احساس رهایی است.»

بروان در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره‌ی این مجموعه گفت: « احساس می کنم همیشه باید کاری انجام دهم و واقعا فکر می کردم که باید ایده‌ی این فیلم را به واقعیت تبدیل کنم. من عاشق حضور در پاریس هستم و برایم مهم است که همیشه در هفته‌ی مردان در پاریس حضور داشته باشم. اما برایم اهمیت دارد که طرح‌هایم را متفاوت نشان دهم. البته من می‌توانستم مجموعه را به صورت حضوری ارایه دهم، اما احساس می‌کردم تولید و نمایش یک فیلم شیوه‌ی بهتری برای معرفی این مجموعه است.»

 

پوشاک بهاره 2022 کازابلانکا در هفته فشن پاریس

برند کازابلانکا در روز پنجم هفته‌ی مد پاریس از مجموعه‌ی لباس‌های 2022 خود رونمایی کرد. آخرین مجموعه‌ی این برند « Masao San » نامیده شده و شعار آن «بدن خود را رها کنید» است. رنگ‌های پاستلی بهار و تابستانی در این مجموعه‌ی بروان بسیار استفاده شده است. این فیلم که ادای احترامی به ژاپن قلمداد شده، یادآور دهه‌ی 80 میلادی است که دوره‌ی درخشش این رنگ‌های پاستلی محسوب می‌شود. البته Charaf Tajer طراح این برند دلیل دیگری نیز دارد و گفته است: «من در ماه سپتامبر بچه دار می‌شوم و فکر می کنم این به طور غیرمستقیم  روی مجموعه تاثیر گذاشته و برای من الهام‌بخش بوده است. ما در طراحی متوجه شدیم رنگ‌ها شبیه به یک پالت کودک شده.» روی لباس‌های این مجموعه طرح‌های گلدوزی شده نیز به چشم می‌خورد. دوخت زیگزاگی از دیگر ویژگی‌های لباس‌های جدید این برند است. در ابتدا قرار بود این نمایش به شکل حضوری برگزار شود، اما به علت اینکه مهمانان زیادی هنوز نمی توانند به فرانسه سفر کنند، برنامه تغییر کرد.

لانوین، لئوه، ایسی میاکه، پائول اسمیت ، جون‌جی، جی‌دبیلو اندرسون، جی‌ام‌بی‌اچ، دریس ون نوتن، یوجی یاماموتو و ریک آونز از دیگر برندهای حاضر در هفته‌ی فشن پاریس بودند که به شکل حضوری و یا در قالب یک فیلم از مجموعه‌های جدید 2022 خود رونمایی کردند. برای مشاهده‌ی لوک بوک این برندها می‌توانید به مقاله "کالکشن‌های بهار 2022 هفته مد پاریس" مراجعه کنید.

در پایان می‌توان گفت مجموعه‌‌های ارائه شده توسط برندها در این فشن‌شو اغلب پیام‌های مشترکی برای بهار و تابستان سال آینده دارند، تغییر آوانگارد طرح‌های کلاسیک، عبور از مرزهای جغرافیایی در زمانی که بیماری کرونا فاصله‌ها را دوچندان کرده و البته لباس‌هایی که احساس راحتی و آزادی به مشتریان این برندها ببخشند.

 

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26812 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار