مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

12143

بازگشت پرقدرت اوت‌کوتور پاییز-زمستان 2021 پاریس

پس از آغاز واکسیناسیون جهانی و بهتر شدن نسبی شرایط، فشن‌شوها نیز به صورت محدود فعالیت خود را آغاز کردند. 5 تا 8 جولای مراسم اوت‌کوتور پاریس با حضور برندهای مطرح جهانی و البته برخی برندهای ...

پس از آغاز واکسیناسیون جهانی و بهتر شدن نسبی شرایط، فشن‌ شو ها نیز به صورت محدود فعالیت خود را آغاز کردند. 5 تا 8 جولای مراسم اوت‌ کوتور پاریس با حضور برندهای مطرح جهانی و البته برخی برندهای نوپا، برگزار شد. کریستین دیور، شنل، جورجیو‌ آرمانی و بالنسیاگا از جمله برندهای مشهوری بودند که از کالکشن‌های اوت‌کوتور پاییز 2021 خود در این رویداد، به صورت آنلاین و یا حضوری، رونمایی کردند.

به نظر می‌رسد این توقف جهانی رویدادها و مراسم‌های فشن به طراحان لباس آن فرصتی برای حضور مجدد پرقدرت و باکیفیت‌تری را داده است. البته نقدهایی درباره‌ی نحوه‌ی ارایه و یا مجموعه‌ی برخی برندها وجود دارد که در ادامه و به صورت مجزا درباره‌ی هر برند، به آن می‌پردازیم. ظاهرا هنر، تاریخ و مفهوم در غالب این مجموعه‌های اوت‌کوتور نقش پررنگی دارد و می‌توان گفت طراحان در تلاش بودند با کمک تاریخ، آینده‌ی طرح‌های خودشان را به تصویر بکشند.

برند دیور در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

برند دیور در روز اول هفته‌ی اوت‌کوتور  پاییز ۲۰۲۱ پاریس، از مجموعه‌ی جدید خود رونمایی کرد. این فشن‌شو، علاوه‌بر رونمایی دیجیتالی، که به علت شیوع کرونا در این دو سال رونق گرفته است، به صورت حضوری نیز برگزار شد. البته تعداد افراد حاضر در فشن‌شو محدود بود. کارادلوین‌ و مونیکابلوچی از مهمانان حاضر در این فشن‌شو بودند.

روی‌ دیوار‌های محل فشن‌شو، نقش منظره‌ی وسیعی دیده‌ می‌شد که ماریاگراتزیا کیوری، طراح برند کریستین دیور، آن را نمادی از وابستگی متقابل بین مد و همه‌ی افرادی که برای آن تلاش می‌کنند دانست. از طرفی بازگشت به رونمایی‌های حضوری بعد از سه فصل، باعث شد تا گراتزیا سعی کند لمس پارچه‌ ها و نقش‌ها برای مخاطب آسان‌تر شود.

طرح‌های گلدوزی‌شده، طرح فرش و جنس پارچه‌  ابریشم در این مجموعه بسیار به چشم می‌خورند. جالب است بدانید این طرح‌ها که روی دیوار محل فشن‌شو هم وجود داشتند، توسط زنان جوان هندی انجام شده است.

دیور در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

دیور در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

دیور در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

برند اسکیاپارلی در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

دنیل رزبری، مدیر هنری این برند، با استفاده از هویت سورئال اسکیاپارلی، طراحی‌های هنری و زیبایی را خلق کرده است.طراحی های دنیل رزبری برای این برند تا به حال، ماهیت ساختار شکنانه‌ای داشته، اما او برای این کالکشن رزبری به دنبال خلق زیبایی و ارائه‌ی آیتم‌های جذاب بوده است تا به جنبه‌ی هنری فشن اشاره‌ کند. دنیل رزبری برای این کالکشن علاقه‌ی خود به حجم‌های نامتعارف را با نسخه‌ی کلاسیک‌تری از کوتور ترکیب کرده است که نتیجه‌‌ی آن خلق تعدادی استایل و پیراهن مناسب فرش قرمز‌هاست.

طراحی این کالکشن با پارچه‌های دهه‌ی 30 میلادی اسکیاپارلی آغاز  و منجر به خلق ژاکت‌های این مجموعه شد. همچنین المان‌هایی از دهه‌ی 30 و 80 میلادی این برند هم در این کالکشن استفاده شدند. گلدوزی از ویژگی‌های مهم این کالکشن بوده و در آیتم‌های مختلف به کار رفته است. توجهی که به جزئیات جواهرات و اکسسوری در کالکشن قبل شده بود، در  این مجموعه روی گل دوزی و جزئیات لباس‌ها گذاشته شده است.

اسکیاپارلی در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

اسکیاپارلی در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

اسکیاپارلی در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

برند شنل در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

برند شنل در روز دوم هفته‌ی اوت‌کوتور پاییز 2021 پاریس، از مجموعه‌ی جدید خود رونمایی کرد. ویرجینی ویارد، طراح این برند، بعد از مجموعه‌ی سیاه و سفید قبلی خود، که در ماه می ارائه شد، حالا به سراغ  رنگ‌های روشن و پاستلی رفته است. این رونمایی که در فضای نیمه‌باز موزه‌ی گالریای پاریس، با حضور کمتر از صدنفر برگزار شد، فضا و تم کلاسیکی داشت و این اولین فشن‌شوی شنل در 18 ماه گذشته محسوب می‌شد. فضای رونمایی برخلاف اغلب فشن‌شوهای امسال، خیلی ساده و بدون حاشیه برگزار شد و می‌توان گفت تماشای آن ممکن است برایتان خسته کننده به‌نظر بیاید!

رونمایی با تصاویر کوکوشنل که مربوط به دهه‌ی 30 میلادی می‌شد، آغاز شد. درادامه ویارد از نقاشی‌های پرتره هم استفاده کرده بود؛ نقاشی ماریلورانسن از شنل و نقاش امپرسیونیست فرانسوی و برته‌ موریسو به تصویر کشیده شد. تأثیر لورانسن را می‌شود در رنگ‌های به‌کاربرده شده در این مجموعه احساس کرد؛ آبی، زرد و صورتی پاستلی.لازم به ذکر است که خود طراح برند شنل هم  در تلاش بوده تا این مجموعه، فضایی امپرسیونیسم داشته باشد.

فرم‌ها و طرح‌های این مجموعه براساس لباس‌هایی بود که خود گابریل شنل طراحی می‌کرد و می پوشید. او خشن ترین پیراهن‌ها از نظر جنس پارچه و طرح را با ظرافت ابریشم‌ و گلدوزی ترکیب می‌کرد که فارغ از گرایش‌های جنسیتی مردانه و زنانه در لباس‌های مرسوم آن دوران بود. می‌توان گفت در این مجموعه لباس‌های اوت‌کوتور، که برگرفته از طرح‌های آوانگارد کوکو شنل در دوران خودشه، هیچ ریسک‌پذیری و یا طرح جدیدی دیده ‌نمی‌شود.

شنل در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

شنل در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

شنل در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

مارگارت کوالی، هنرپیشه و یکی از ستارگان فیلم «روزی روزگاری هالیوود»، به عنوان مدل در این فشن‌شو حضور داشت که در پایان مراسم با لباس عروس این مجموعه‌ی دیور، یک دسته‌گل عروس را به سمت مهمانان پرتاپ کرد.

شنل در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

برند رونالد وندر کمپ در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

در دومین روز هفته‌ی کوتور پاییز ۲۰۲۱ پاریس یکی از برند‌هایی که کالکشن خود را ارائه داد، برند Ronald van der Kemp بود. این طراح در سال 2014 برندش را تاسیس کرد که به مد پایدار اهمیت زیادی می‌دهد و اولین برند کوتوری محسوب می‌شود که کالکشن‌های پایدار ارائه می‌کند. دو کالکشن اخیر و جدیدترین مجموعه‌ی کوتور این طراح نیز، کاملا از مواد به‌یافت شده و باقی مانده‌ی موادی که در آتلیه‌ی برند او وجود داشت، خلق شده است.

رونالد وندر کمپ به استفاده از خز مصنوعی علاقه‌ای ندارد، زیرا معتقد است خز مصنوعی از پلاستیک تهیه شده و ضرری که به طبیعت وارد می‌کند از خز طبیعی هم بیشتر است. در راستای همین تفکر، ژاکت شبه خز این مجموعه اتفاق افتاد. برای تولید این ژاکت دنیم‌های بازیافت شده به نوار‌های باریک تبدیل و با دست به هم دوخته شدند.

یکی از اغراق آمیز ترین استایل‌های این کالکشن از  نمد قابل بازیافت تهیه شده که با لیزر برش خورده است و به صورت دستساز، فرم زنجیری آن شکل گرفته است.

رونالد وندر کمپ در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

رونالد وندر کمپ در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

رونالد وندر کمپ در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

برند جورجیو آرمانی در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

برند جورجیو آرمانی در روز دوم هفته‌ی اوت‌کوتور به صورت آنلاین و حضور از مجموعه‌ی جدید خود رونمایی کرد. نام این مجموعه لباس‌های اوت‌کوتور پاییز و زمستان 2021 آرمانی «درخشش» نام داشت که جنس پارچه‌های ساتن و ابریشم به درستی در آن می‌درخشیدند.

جورجیو آرمانی در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

جورجیو آرمانی در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

جورجیو آرمانی در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

برند بالنسیاگا در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

برند بالنسیاگا در روز سوم اوت‌کوتور  ۲۰۲۱ پاریس به صورت حضوری و آنلاین از مجموعه‌ی جدید خود رونمایی کرد. کانیه‌وست و بلا حدید هم از مهمانان حاضر در مراسم رونمایی پنجاه‌ و‌سومین مجموعه‌ی اوت‌کوتور این برند بودند. این اولین اوت‌کوتور بالنسیاگا از سال ۱۹۶۸ تا به الان است.

دمنا واسلیا، طراح این برند درباره‌ی مجموعه‌ اوت‌کوتور جدید بالنسیاگا گفته است:«من واقعاً به عنوان یک طراح، با توجه به میراث این برند از گذشته، خیلی خوش‌شانس هستم که این مجموعه‌ را می‌توانم به نمایش بگذارم. از طرفی پیدا کردن تعادل برای ایجاد ترکیبی بین میراث‌ معماری، تاریخ و آنچه که برای حفظش تلاش می‌کنم یک چالش بود.»

با توضیحات واسلیا می‌تونیم بگیم که استفاده‌ی مدل‌ها از نمره‌های کاغذی در زمان نمایش و شباهت زیاد لباس‌ها و اکسسوری‌های این مجموعه با طرح‌های خیلی قدیمی برند بالنسیاگا و فضای رونمایی، که در استودیوی بازسازی شده‌ی کریستوبال بالنسیاگا بود، تلاش این برند‌ برای زنده کردن تاریخ، با نگاه به زمان حال و آینده، محسوب می‌شود.

زمانی توجه به سبک‌های قدیمی یک نکته‌ی مثبت قلمداد می‌شود که  بتواند در زمان حال هم حرفی برای گفتن داشته باشد و توجه مخاطب را جلب کند. واسلیا طراحی است که ظاهرا توانسته از پس این‌کار با کالکشن اوت‌کوتور ۲۰۲۱ خود، بربیاید.

بالنسیاگا در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

بالنسیاگا در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

بالنسیاگا در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

لباس‌عروس موجود در این کالکشن هم، شبیه لباس‌های دیگر مجموعه، الهام گرفته شده از دهه‌ی پنجاه میلادی است؛ دقیقا دهه‌ای که آخرین شوی اوت‌کوتور توسط خود بالنسیاگا برگزار شد.

بالنسیاگا در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

برند ژان پل گوتیه در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

کالکشن کوتور ژان پل گوتیه بالاخره بعد از دوبار به تاخیر افتادن، در هفته‌ی کوتور پاییز 2021 پاریس ارائه شد. تفاوت این کالکشن با کالکشن‌های کوتور دیگه‌ی این برند، متفاوت بودن طراحش بود. سال پیش گوتیه از سمت خود در این برند کناره‌گیری کرد و گفت قرار است از این به بعد از طراحان مختلفی دعوت کند تا کالکشن‌های برندش را طراحی کنند.

اولین طراح مهمانی که با این برند همکاری کرده است، Chitose Abe،مدیر هنری برند ساکای، است. این طراح، دید هنری‌اش را با هویت برند گوتیه ترکیب کرد و بسیاری از آیتم‌های معروفش را با ایجاد تغییراتی در فرم، برای این کالکشن  ارائه داده است. کرست‌ها، تاپ‌های ملوانی و کت و شلوار‌های راه راه گوتیه  با سوئیشرت‌ها و ژاکت‌های پافرمعروف ساکای استایل شدند و لباس‌های لایه لایه‌ی این کالکشن را تشکیل دادند.

ابی، به علت علاقه‌ی زیادش به گوتیه، با طراحی‌های این برند آشنایی کامل دارد و به همین علت نیازی به استفاده از آرشیو برند نداشته است. یکی از استایل‌هایی که این طراح در ذهنش برای این کالکشن از همان ابتدا در نظر داشته و از آن الهام گرفته است مربوط به کالکشن 1994 گوتیه می‌شود. استایلی که Björk، خواننده‌ی معروف، در فشن شوی گوتیه در سال 1994 با آن به روی رانوی آمد. جدیدترین کالکشن ژان پل گوتیه  که با ترکیب هویت هر دو برند خلق شده است، شامل استایل‌های لایه لایه، فرم‌های نامتقارن و ساختارشکن است.

ژان پل گوتیه در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

ژان پل گوتیه در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

ژان پل گوتیه در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

برند فندی در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

برند ایتالیایی فندی در روز چهارم و پایانی اوت‌کوتور پاریس از مجموعه‌ی پاییز و زمستان 2021 خود، در قالب دیجیتالی رونمایی کرد. کیم جونز، طراح این برند درباره‌ی مجموعه‌ی جدید اوت‌کوتور فندی گفت:«رم یک شهر جذاب است زیرا تاریخ و قدمت زیادی دارد و من برای این مجموعه به سمت پازولینی جذب شدم، زیرا دیدگاه او در مورد جهان همیشه برای من الهام بخش بوده.»

 پیرپائولوپازولینی، شاعر، کارگردان، نویسنده و روشنفکر معاصر ایتالیایی است، اما تشخیص اینکه چرا آثار ادبی او منبع این مجموعه بوده بسیار دشوار است. اگر از دیدگاه‌های واضح پازولینی در مورد فیلم‌هایش به عنوان الهام استفاده می‌شد ، شاید حس‌و‌حال مجموعه شکل دیگری داشت. این کارگردان بیشتر به خاطر فیلم‌های سبک نئورئالیسم سیاه و سفید خشن خود مشهور بود. جنبش نئورئالیسم ایتالیا، سعی درنزدیک شدن هر چه بیشتر به واقعیت، چه در روایت و چه در فرم داشته در‌حالیکه فضای فیلم‌ ارایه‌ی این‌ کالکشن شباهتی به فیلم‌های این کارگردان نداشت.

کیت ماوس،دخترش لی‌لاگریس و کریستی ترلینگتون مدل‌های مشهور حاضر در فیلم رونمایی فندی بودند. نکته‌ی دیگر این که جسارتی در این مجموعه‌ی الهام گرفته از تاریخ و گذشته دیده‌ نمی‌شود و درواقع این مجموعه پیشنهادی واقع‌بینانه برای چگونه لباس پوشیدن زنان امروز نیست.

استفاده از چرم و خز طبیعی در این مجموعه، شبیه به محصولات گذشته‌ی این برند محسوس است. استفاده از پشم بزغاله‌ی ایرانی و پارچه‌های آمبره هم در این کالکشن دیده می‌شود. قابل ذکر است که این برند لوکس به علت استفاده از چرم و خز طبیعی سال‌هاست مورد انتقاد قرار گرفته است. 

فیلم این مجموعه فضای معماری رم باستان را در حاشیه‌ی ساختمان‌های مدرن به تصویر کشیده است.

فندی در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

فندی در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

فندی در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

برند مزون مارجلا در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

آخرین روز هفته‌ی فشن کوتور پاییز 2021 پاریس برگزار شد و  برند مزون مارجلا، کالکشن کوتور خود را در این روز ارائه داد. این کالکشن خصوصی‌ترین کالکشن جان گالیانو تا به الان محسوب می‌شود که برای این برند طراحی کرده است. نحوه‌ی ارائه‌ی این کالکشن با کالکشن‌های کوتور سایر برند‌ها کمی متفاوت بود. یعنی به جای استفاده از عکس برای نمایش، گالیانو، در قالب گیف کار خود را ارائه داد. شاید منتشر کردن لوک-بوک کالکشن به صورت گیف چندان حرکت مناسبی برای نمایش کوتور که مشاهده‌ی جزئیات و لباس‌ها از اهمیت زیادی برخورداراست، نباشد.  فیلم کالکشن، حدودا یک ساعت بود که  بخش‌هایی از پروسه‌ی خلق کالکشن را به تصویر می‌کشد و به نمایش داستان کالکشن می‌پردازد تا علاقه‌ی گالیانو به قصه سرایی را به یادمان بیاورد.

لازم به ذکر است که آیتم‌های این کالکشن از مواد بازیافت شده تهیه و بعضی از پارچه‌ها با روشی مخصوص شسته شده‌ تا رنگ آن‌ها کمرنگ‌تر و کهنه‌تر به نظر بیاید.

مزون مارجلا در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

مزون مارجلا در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

مزون مارجلا در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

برند پیر موس در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

این برند نوپا که عهده‌دار آخرین نمایش اوت‌کوتور پاییز امسال پاریس بود، در برنامه با نمایش دیجیتالی بنا به حضور داشت اما در نهایت ارائه‌ی آن به صورت فیزیکی برگزار شد. ابتدا این نمایش اوت‌کوتور به علت بارندگی به تعویق افتاد. اما كربی ژان ریموند توانست اولین نمایش مجموعه‌ی کوتور پیورماس را در پاریس برگزار کند. این مراسم که با موسیقی زنده‌ی گروه و رقص همراه بود. الین براون فعال حقوق سیاه‌پوستان و خواننده به همراه یک گروه موسیقی سیاه‌پوست در مراسم حضور داشت که مسسولیت اجرای زنده‌ی موسیقی را برعهده داشتند. وی در ابتدای مراسم رو به جمعیت گفت: «آزادی سیاه پوستان در حال چشمک زدن است. حالا ما باید به قطار آزادی برگردیم. به نظر من کربی ژان ریموند با اولین فیلم کوتور پیرموس تاریخ ساز می‌شود.»

کربی ژان ریموند از مجموعه المان‌ها و نمادهای عینی استفاده کرده که در واقع ادای احترام به اختراعات نادیده گرفته شده اما کاربردی سیاه‌پوستان آمریکایی است. موتور، راه پله،تی‌شور،کره‌ی بادام‌زمینی،نعل اسب،بستنی،چادرکمپ،یخچال و بیگودی به عنوان اکسسوری روی مدل‌ها پیاده شده بود که اشاره به همین اختراعات است.

پیر موس در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

پیر موس در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

پیر موس در هفته مد اوت کوتور پاییز 2021 پاریس

AELIS، CHRISTOPHE JOSSE، VIKTOR&ROLF، ALEXANDRE VAUTHIER و STÉPHANE ROLLAND از جمله برندهای دیگر حاضر در رویداد فشن پاریس بودند.

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26728 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار