مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

12158

11 لحظه‌ی مهم برای فشن در افتتاحیه‌ی المپیک توکیو 2020!

شاید بازی‌های المپیک تابستانی توکیو یک رویداد ورزشی باشد، اما مراسم افتتاحیه‌ی آن برای صنعت مد و مخاطبانش اهمیت بسیاری دارد. مسابقات المپیک 2020 توکیو که به علت ویروس کرونا به تاخیر افتاد...

شاید بازی‌های المپیک تابستانی توکیو یک رویداد ورزشی باشد، اما مراسم افتتاحیه‌ی آن برای صنعت مد و مخاطبانش اهمیت بسیاری دارد. مسابقات المپیک 2020 توکیو که به علت ویروس کرونا به تاخیر افتاد، روز جمعه با حضور بیش از 11000 ورزشکار از 206 کشور جهان، رسما آغاز شد. این مراسم در تاریخ المپیک به هیچ وجه شبیه گذشته نبود ، زیرا به دلیل پانادمی تماشاگری در مراسم حضور نداشت.

معمولا کشورها برای مراسم افتتاحیه‌ی المپیک طراحی لباس‌های رسمی تیم خود را به برندهای مشهور محول می‌کنند و یا برای انتخاب طراح آن دقت و هزینه‌ی بسیاری به خرج می‌دهند. امسال نیز اغلب لباس هایی که تیم کشورهای مختلف به تن داشتند توجه بینندگان و رسانه‌ها را به خود جلب کرد؛ برخی به علت کیفیت، زیبایی و یا احترام به فرهنگ ملیت‌های مختلف و برخی هم به‌علت انتقادات و نظرات منفی.

در این مقاله به 11 لحظه‌ی برجسته و مهم از نگاه فشن می پردازیم.

1-بانوی اول آمریکا، جیل بایدن

بانوی اول کاخ سفید، جیل بایدن، یکی از معدود شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی جهان بود که توانست روز جمعه در مراسم افتتاحیه‌ی المپیک توکیو شرکت کند و در کنار امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه ظاهر شود. او در حمایت از تیم آمریکا در جایگاه تماشاچی نشست و لباس سیاه و سفید یکی از طراحان لباس مشهور خود ، براندون ماکسول ، را به تن داشت. ماسک صورت او همان ماسک طراحی شده توسط رالف لورن، برای تیم آمریکا بود.

فشن در المپیک توکیو 2020

2-میسیا

میسیا، خواننده‌ی ژاپنی، سرود ملی ژاپن را در مراسم افتتاحیه اجرا کرد. این خواننده یک لباس مجلسی حجیم و رنگین کمانی ، که توسط طراح جوان و نوظهور ژاپنی ، تومو کویزومی طراحی شده بود، به تن داشت.

فشن در المپیک توکیو 2020

3-تیم آمریکا

رالف لورن به عنوان طراح رسمی لباس های المپیک تیم آمریکا انتخاب شده بود. یونیفرم مراسم افتتاحیه‌ی این ورزشکاران یادآور سبک‌های وطن پرستانه ای است که لورن در گذشته از آن استفاده کرده. این لباس از یک بلوز و شلوار سرمه‌ای ، پیراهن آستین کوتاه راه راه و ماسک صورت سفارشی تشکیل شده بود.

فشن در المپیک توکیو 2020

4- پیتا توفویا از تونگا

پیتا توفویا، ورزشکار استرالیایی اهل تونگا، که به عنوان پرچمدار کشورش در مراسم افتتاحیه انتخاب شده بود، نگاه مخاطبان المپیک در سراسر جهان را به سمت خود جلب کرد. توفویا ، تکواندوکار و اسکی‌باز صحرانوردی، بدون پیراهن و با بدنی پوشیده ازنوعی روغن ، جنجال زیادی به پا کرد. البته این سومین باری است که پیتا بدون پیراهن و با ظاهر بومی کشورش در یک مراسم افتتاحیه حاضر می‌شود و در مراسم المپیک ریو 2016 نیز با همین شمایل شرکت کرده‌ است.

فشن در المپیک توکیو 2020

5- تیم ملی المپیک ایتالیا

لباس‌های مراسم افتتاحیه‌ی تیم المپیک ایتالیا چندان مورد استقبال قرارنگرفت و انتقادات زیادی به آن وارد شد.بسیاری از مردم ایتالیا نظرات منفی خود درباره‌ی لباس ملی المپیک کشورشان را در فضای مجازی منتشر کردند. طراحی لباس رسمی ایتالیا برعهده‌ی جورجیو آرمانی بود که شامل یک سویشرت سفید با نقش و نگار مدور و شبیه به بازی Pac-Man ، به رنگ‌های سبز، سفید و قرمز است.

فشن در المپیک توکیو 2020

6- تیم المپیک لتونی

لباس‌های تیم لتونی نیز واکنش‌های مثبتی از مخاطبان و رسانه‌ها دریافت نکرد. زنان ورزشکار این کشور، با پوشیدن لباس‌های نقره‌ای متالیک ، زیر کت‌هایی از جنس  پلاستیک در مراسم حاضر بودند.

فشن در المپیک توکیو 2020

7- پیکتوگرام‌ها یا تصویر نگاشت‌های انسانی المپیک

یکی از برجسته‌ترین اجراها در مراسم افتتاحیه، سه بازیگر پرفورمنس پیکتوگرام انسانی المپیک بود که لباس آن‌ها به رنگ سفید و آبی بود و تمام 50 پیکتوگرام المپیک را به صورت زنده اجرا کردند. این پرفورمنس ادای احترامی به بازی‌های المپیک 1964 توکیو بود.

فشن در المپیک توکیو 2020

8- تیم المپیک السالوادور

لباس تیم المپیک کشور السالوادور نیز در مراسم افتتاحیه، نظر اهالی مد را به خود جلب کرد. اعضای این تیم کت‌های اسپرت مشکی با شلوارهایی به رنگ سفید و دامن‌هایی با طرح گل پوشیده بودند. این لباس‌ها توسط برند آمریکایی «Rowing Blazers» و یک بوتیک محلی به نام «Zótico» طراحی شده بود.

فشن در المپیک توکیو 2020

9- تیم المپیک کنیا

تیم کنیا با بیش از 40 ورزشکار، یکی ازخوش رنگ ترین لباس ها را برای مراسم افتتاحیه داشت. ورزشکاران زن این تیم لباس‌های طرح محلی ماسای با طرح چهارخانه، به رنگ قرمز و آبی و مردان تی‌شرت‌های قرمز و شلوارهای مشکی پوشیده بودند.

فشن در المپیک توکیو 2020

10-. تیم المپیک کره‌ی ‌جنوبی

ورزشکاران کره‌‌ی جنوبی یک کت فیت خاکستری، پیراهن، کلاه و شلواری سفید به همراه کرواتی که ترکیب رنگ‌های پرچم کشورشان است، پوشیده بودند.

فشن در المپیک توکیو 2020

11- تیم المپیک کلمبیا

لباس تیم کلمبیا در مراسم افتتاحیه، ترکیبی از فرهنگ این کشور با ژاپن بود. این ورزشکاران از کیمونوی سنتی ژاپنی با طرح گل‌های زرد و نوارهای قرمز و آبی، که یادآور پرچم کلمبیا است، به تن داشتند.همچنین کلاه طرح‌دار محلی و ماسک صورت اکسسوری‌های این لباس‌ها بودند.

فشن در المپیک توکیو 2020

علاوه‌بر 11 مورد بررسی‌شده می‌توان به لباس‌ تیم المپیک کشور افغانستان که این‌روزها درگیر جنگ‌های شدید داخلی است، اشاره کرد. این تیم با لباس محلی افغانستان در مراسم حاضر شده‌بود که بازخورد مثبتی بین مردم افغان داشت. لباس تیم کشورمان ایران نیز جنجال‌ها و انتقادات بسیاری را به همراه داشت که بنا به تغییر آن بود، اما در نهایت، ورزشکاران با همان طرح‌ها در افتتاحیه حضور داشتند.

لباس‌ تیم المپیک ایران در توکیو 2020

لباس‌ تیم المپیک ایران در توکیو 2020

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26728 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار