مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

12172

پرونده‌ای برای لباس عروس‌های گران‌قیمت جهان

لباس‌عروس یکی از مهم‌ترین رخت‌های خانم‌ها محسوب می‌شود،لباسی که هرچند فقط یک شب آن را می‌پوشند اما تا همیشه در خاطرشان می‌ماند...

لباس‌عروس یکی از مهم‌ترین رخت‌های خانم‌ها محسوب می‌شود، لباسی که هرچند فقط یک شب آن را می‌پوشند اما تا همیشه در خاطرشان می‌ماند. احتمالا این روزها عروسی و لباس عروس، هرچند به خاطر کرونا در حد یک عکس یا مهمانی خصوصی باشد، به چشمتان آمده باشد. ما هم به همین بهانه در این مقاله به سراغ تاریخچه‌ی لباس عروس سفید و گران‌قیمت‌ترین لباس‌ عروس‌های سلبریتی‌ها رفته‌ایم. کیارافرانی، کیم کارداشیان و کیت میدلتون از جمله سلبریتی‌هایی هستند که لباس‌عروس‌های آن‌ها ماندگار،گران‌قیمت و منحصر به فرد شده‌است.

تاریخچه‌ی لباس عروس سفید

لباس شب عروسی در طول تاریخ از اهمیت زیادی برخوردار بوده است. اما پیدایش رنگ مشترکی میان لباس‌ عروس‌های جهان به دوران ملکه ویکتوریا برمی‌گردد. ملکه ویکتوریا در طول زندگی خود دو اقدام تاثیرگذار در صنعت مد انجام داد؛ رواج مشکی تیره برای عزاداری و لباس عروس سفید. البته از زمان روم در جهان غرب، رنگ مشکی در عزاداری‌ها پوشیده بود، اما ملکه ویکتوریا آن را جهانی کرد. قبل از او، عروس‌های سلطنتی لباس‌های عروسی را در رنگ‌های مختلفی می‌پوشیدند، مثلا قرمز یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای لباس عروس بود.

ملکه‌ی دوستدار مد قصد داشت در مراسم ازدواج خود با شاهزاده آلبرت در 10 فوریه 1840 ، که آن را شادترین روز زندگی‌اش می‌نامید، لباس و تاج گلی متفاوت و غیرسنتی انتخاب کند. این لباس از جنس پارچه ساتن ابریشمی و تور تهیه شده بود که هنوز هم طرح آن به عنوان لباس عروس کلاسیک شناخته می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لباس عروس ملکه ویکتوریا

قرن نوزدهم ، تولد سنت لباس‌عروس سفید

با انتشار خبرهای مربوط به ازدواج ملکه ویکتوریا ، سایر رهبران اروپایی نیز ترغیب به پیروی از لباس‌عروس متفاوت او شدند. حالا لباس‌های جدید به وضوح لوکس و گران‌قیمت بودند چرا که لباسشویی در قرن نوزدهم مالیاتی بود و از طرفی نگهداری لباس‌های سفید کار سختی به حساب می‌آمد. جالب است بدانید برخلاف امروزه ، لباس عروس پرهزینه‌ی آن دوران، که البته الان هم گران‌قیمت است، در طول زندگی هر خانمی چندبار پوشیده می‌شد و مختص یک شب نبود. حتی ملکه ویکتوریا لباس خود را برای رویدادهای دیگری هم پوشید.

گران قیمت ترین لباس عروس ها

لباس عروس سفید که به محبوبیت رسید، علاوه‌بر نماد ثروت به نماد پاکی و بی‌گناهی تبدیل شد. ثبت تصویر این لباس‌های سفید نیز در دوربین‌های قدیمی زیباتر می‌شد. با این حال ، چند دهه دیگر طول کشید تا لباس عروسی سفید در بین متاهلان طبقه‌ی متوسط ​ اروپا و ایالات متحده نیز رواج پیدا کند. تا آن زمان ، بسیاری از زنان تنها زیباترین لباس خود را در روز عروسیشان می‌پوشیدند. با رونق بیشتر جامعه پس از جنگ جهانی دوم و تولید پوشاک ارزان‌تر، لباس عروس سفید و برگزاری مهمانی مجلل برای نمایش آن، به بخشی مهم در مراسم ازدواج تبدیل شد.

گران قیمت ترین لباس عروس ها

لباس عروس سفید، از هالیوود تا کاخ انگلستان

مراسم‌های عروسی در هالیوود و همچنین سرعت و دسترسی برای مشاهده‌ی تصاویر عروسی افراد مشهور ، این ایده را رواج داد که مراسم ازدواج مستلزم لباس سفید است. در سال 1956 ، فیلم و عکس هایی از گریس کلی در لباس عروسی‌ گران‌قیمتش در سراسر جهان منتشر شد که مخاطب بسیاری داشت. این لباس تهیه‌شده از تور، ابریشم و مروارید بود. در سال 1981 ، 750 میلیون نفر شاهد ازدواج پرنس چارلز ، با دیانا اسپنسر در لباس عروسی ابریشمی‌اش بودند. لباس کیت میدلتون از برند الکساندر مک کوئین که توسط سارا برتون طراحی شده و لباس مگان مارکل توسط کلر وایت کلر از برند ژیوانشی نیز بسیار دیده شد.

گران قیمت ترین لباس عروس ها

لباس‌عروس، ستاره‌ی فشن‌شوها

اگر برنامه‌ی فشن شو اوت‌کوتورها را دنبال کنید، می‌بینید که لباس‌عروس در این مجموعه‌ها حضور پررنگی دارد. طراحان لباس و خیاطان چیره‌دست مدت‌هاست لباس عروسی برای مشتریان ویژه‌ی خود طراحی می‌کنند.شاید ایده‌ی حضور لباس عروس سفید در نمایش اوت‌ کوتور برندها به دهه‌ی 1940 یا 1950 میلادی برسد اما در سال 1957 این امر کاملا رواج یافت و به یک سنت تبدیل شد.

گران قیمت ترین لباس عروس ها

امروزه ، حتی در فرهنگ هایی که لباس عروس سفید رایج نیست ، مانند چین که به طور سنتی، لباس‌ قرمز، نماد شانس و رفاه را در مراسم ازدواج خود می‌پوشند، برخی از عروس‌ها برای عکس‌های رسمی، لباس سفید می‌پوشند.

البته در این سال‌ها لباس‌هایی با رنگ‌های دیگر جایگزین لباس سفید شده اند تا سنت شکنی کنند. ظاهرا پس از تقریباً 180 سال از مراسم ازدواج ملکه ویکتوریا، زمان آن فرا رسیده است که رنگ‌های دیگر به این لباس مهم برگردند.

گران قیمت ترین لباس عروس ها

گران‌قیمت‌ترین لباس‌عروس‌های افراد مشهور

در پایان این مطلب به 6 لباس عروس گران‌قیمت و پرسروصدای افراد مشهور دنیا می‌پردازیم.

ویکتوریا سواروسکی

 سال ۲۰۱۷

طراح:  Michael Cinco اهل فیلیپین و ساکن دبی

قیمت تقریبی لباس در سال ۲۰۱۷: £1,412,381

قیمت تقریبی لباس در حال حاضر: £749,412

گران قیمت ترین لباس عروس ها

کیت میدلتون(کاترین،دوشس کمبریج)

سال ۲۰۱۱

طراح: Sarah Burton طراح بریتانیایی برند الکساندر مک کوئین

قیمت تقریبی لباس در سال ۲۰۱۱: £325,176

قیمت تقریبی لباس در حال حاضر: £375,739

گران قیمت ترین لباس عروس ها

کیم کارداشیان

سال ۲۰۱۴

طراح: برند ژیوانشی

قیمت تقریبی لباس در سال ۲۰۱۴: £374,742

قیمت تقریبی لباس در‌حال حاضر: £411,309

گران قیمت ترین لباس عروس ها

گریس کلی

سال ۱۹۵۶

طراح: هلن رز طراح آمریکایی

قیمت تقریبی لباس در سال ۱۹۵۶: £44,964

قیمت تقریبی لباس در حال حاضر: £429,638

گران قیمت ترین لباس عروس ها

امل کلونی

سال ۲۰۱۴

طراح: Oscar de la Renta

قیمت تقریبی لباس در سال ۲۰۱۴: £284,744

قیمت تقریبی لباس در حال حاضر: £307,282

گران قیمت ترین لباس عروس ها

ماری شنتال(پرنسس دانمارک)

سال ۱۹۹۵

طراح: برند ولنتینو

قیمت تقریبی لباس در سال ۱۹۹۵: £168,598

قیمت تقریبی لباس در حال حاضر: £287,509

گران قیمت ترین لباس عروس ها

کیارا فرانی

سال ۲۰۱۸

طراح: کریستین دیور

قیمت تقریبی لباس در سال ۲۰۱۸: £314,747

قیمت تقریبی لباس در حال حاضر: £325,721

گران قیمت ترین لباس عروس ها

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26726 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار