مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

12179

شنل‌ها بار دیگر به دنیای لباس مردانه جلوه می‌بخشند!

در حالی که شاید شِنِل لباسی غیر‌ضروری به نظر برسد، ولی در واقع نقش مهمی در تاریخ لباس مردانه ایفا می‌کند! در این بخش قصد داریم به سراغ تاریخچه و علت بازگشت این لباس به دنیای فشن برویم.

در حالی که شاید شِنِل لباسی غیر‌ضروری به نظر برسد، ولی در واقع نقش مهمی در تاریخ لباس مردانه ایفا می‌کند! در این بخش از مجله مد و فشن برندکده قصد داریم به سراغ تاریخچه شِنِل مردانه و علت بازگشت این لباس به دنیای فشن برویم.

تاریخچه شِنِل

گفته می‌شود که اولین شنل‌ها، تکه پارچه‌ ساده و گردی بوده‌اند که قسمت وسط آن‌ها سوراخی برای گردن داشته است. تحقیقات نشان می‌دهد که شنل‌هایی که توسط رومی‌ها پوشیده می‌شد اندازه‌های مختلفی داشت که بر اساس سطح طبقاتی و وضعیت هر فرد در جامعه مورد استفاده قرار می‌گرفت.

تاریخچه شنل مردانه

فرمانده‌های رومی طبق رسوم جنگی خود شنلی که به یک شانه بسته می‌شد را به تن می‌کردند و با آن به میدان جنگ راهی می‌شدند. این شنل‌ها بلند ومعمولا به رنگ قرمز بودند و این فرمانده‌ها را از مردم عادی جدا می‌کردند.

تاریخچه شنل مردانه

در تاریخ جنگ‌های معاصر نیز می‌بینیم که طی سال های 1920-1930 شنل‌ها از سربازان روسی و انگلیسی ،در برابر آب و هوای نامناسب ،مثل باد و باران، محافظت می‌کرد. همچنین این سربازان از شنل خود به عنوان چادر موقت و زیرانداز استفاده می‌کردند.

بازگشت شِنِل‌ها و علت آن

حالا می‌بینیم که شنل‌ها در کالکشن‌های‌ اوت کوتور پاییز فندی، جیامباتیستا والی (Giambattista Valli) و همچنین کالکشن بهار سِلین و سن لورن به ران-وی‌ها برگشته اند!

تاریخچه شنل مردانه

 

از نظر پروفسور دانشگاه وست مینستر لندن ، «اندرو گرووز» (Andrew Groves)، حضور دوباره‌ی شِنِل‌ها در دنیای فشن، حاکی از اتفاقاتی است که در این یک سال و نیم در جهان افتاده است.

او فکر می‌کند انسان‌ها بیشتر از قبل، به لباسی نیاز دارند که حس محافظت به آن‌ها بدهد.

از نظر گرووز شِنِل‌ها مثل لباسی عمل می‌کنند که در زمان‌هایی که آدم‌ها حساس و شکننده هستند و نیاز به پنهان شدن دارند، آن ها را مثل یک پتو دربر بگیرد و به آن‌ها حس امنیت القا کند!

«ولری استیل» (Valerie Steele) ،مدیر موزه‌ی FIT (Fashion Institute of Technology)، می‌گوید: «آدم‌ها به خاطر پاندمی کرونا احساس نیاز به امنیت و محافظت از خودشان می‌کنند.»

شنل‌ها و جلوه‌ی آن‌ها

حسی که ما معمولا از شنل‌ مردانه می‌گیریم وقار و جذابیتی است که به لباس‌ها می‌دهد و افراد را به نحوی مرموز نشان می‌دهد که این موضوع خود به تنهایی می‌تواند جذاب باشد!

استیل اضافه می‌کند: «شنل‌ها، دراما و جلوه‌ی خاصی با خودشان به همراه دارند!»

شخصیت‌های معروفی مثل الویس پریسلی (Elvis Presley)،مایک جگر (Mick Jagger)، ایول کنیول (Evel Knievel) و شخصیت‌های خیالی مثل بتمن، سوپرمن، زورو، شرلوک هولمز، دراکولا، دارث ویدر و ... همگی شنل می‌پوشیدند، ولی هیچکدامشان برای کاری که انجام می‌دادند نیازی به شنل نداشتند. از نظر گرووز آن‌ها فقط به خاطر حس نمایشی و درامای شنل آن را به تن می‌کردند.

تاریخچه شنل مردانه

شنل‌ها جزو ترند‌های لباس مردانه در دهه‌های 1970 و 1980 بودند و حالا می‌بینیم که بار دیگر می‌خواهند به لباس‌های مردانه جلوه ‌ببخشند. نقشی که شنل‌ طی تاریخ در لباس مردانه ایفا کرده قابل چشم‌پوشی نیست و یادآور جنگجویان، ابرقهرمانان، شعبده‌باز ها و مردان شیک‌پوش دهه‌های 70 و 80 است. اکثر شنل‌هایی که در ران-وی‌های سال اخیر می‌بینیم اشاره‌ای دارند به گذشته و شکل تاریخی این لباس، در حالی که برای مردان سال 2022 قابل پوشش و زیبا باشند.

تاریخچه شنل مردانه

تاریخچه شنل مردانه

تاریخچه شنل مردانه

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26726 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار