مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

12238

بهاری پر از نقش و رنگ‌؛ نگاهی به هفته‌ی ‌مد بهار 2022 لندن

هفته‌ی فشن لندن به پایان رسید  و برای برندها فرصتی بود تا از مجموعه‌های بهار و تابستان 2022 خود رونمایی کنند. لندن برخلاف نیویورک محافظه‌کارانه عمل کرد و هنوز هم محدودیت‌های برای نحوه‌ی برگزاری و ...

هفته‌ی فشن لندن به پایان رسید  و برای برندها فرصتی بود تا از مجموعه‌های بهار و تابستان 2022 خود رونمایی کنند. لندن برخلاف هفته مد بهار 2022 نیویورک محافظه‌کارانه عمل کرد و هنوز هم محدودیت‌های برای نحوه‌ی برگزاری و ظرفیت حضور افراد، با توجه به ویروس کرونا، وجود دارد.

رنگ‌های نئونی و طرح و نقش گل روی پارچه‌ها در اغلب کالکشن‌ها به چشم می‌خورد و حوادث روزهای کرونایی روی طراحی برندها تاثیر بارزی داشته است. استفاده از رنگ‌های نئونی و فانتزی حتی در رنگ موی مدعوین این هفته در خیابان‌های لندن دیده می‌شود. همچنین می‌توان گفت برخلاف هفته‌ی فشن نیویورک که زرق و برق پارچه‌ها بیشتر به چشم می‌آمد در لندن نقش و طرح پارچه‌ها در مجموعه‌ها غالب شده بود. در این مقاله به بررسی برخی از برندهای حاضر در هفته‌ی فشن سپتامبر 2021 لندن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

برند  Edward Crutchley در هفته مد لندن (بهار 2022)

نمایش این مجموعه با نورپردازی شبکه‌ای لیزری آغاز شد .داستان کالکشن بهار کراچلی برگرفته از ماجرایی مرتبط با 1728 و «خانه‌ی مولی» است که در پی آن افرادی که گرایش جنسی متفاوتی داشتند، محاکمه شدند. طرح و دوخت لباس‌ها یادآور قرن 18 میلادی است. البته قبل‌تر، استفاده از دوخت‌ها و طرح‌های قرن 18 در آثار طراحان دیگری از جمله « ژان پل گوتیه» برای اوت کوتور بهار و تابستان 1998، دیده می‌شود. اما استفاده‌ی آن فراتر از جنسیت برای اشاره به داستانی مرتبط با آن دوران، حرف تازه‌ای به نظر می‌آید.

لباس‌های زنانه‌ی قرن 18 میلادی پرچین و پف‌دار بودن. توجه به جزییات و شکوه از دیگر ویژگی‌های لباس‌های قرن 18 محسوب می‌شود که در مجموعه‌ی این طراح هم به چشم می‌خورد. زیردامنی‌های بزرگ و حجیم هم از ترکه های بید و یا عاج بوده است که با پارچه هایی از جنس کتونی پوشیده می‌شد. به نظر می‌آید برخی از فرم‌های دوخت و طراحی به شکل عینی از قرن 18 برداشته شده‌است که باید دید آیا در دوران معاصر طرفداران خود را دارد یا خیر. البته چهره‌های مشهوری از جمله دوآ لیپا  گاهی در آرایش و پوشش، به سراغ قرن 18 رفته‌اند. لازم به ذکر است که کتاب مارگارت همیلتون هیل با نام «  Pattern and Cut from 1066 to 1930 » یا «الگو و برش از 1066 تا 1930» که در سال 1967 به چاپ رسیده ، در طراحی لباس‌های این مجموعه نقش داشته است.

هفته مد بهار 2022 لندن

برند Yuhan Wang در هفته مد لندن (بهار 2022)

«Yuhan Wang» یکی دیگر از برندهایی بود که در این رویداد، از مجموعه‌ی بهار 2022 خود رونمایی کرد. مجموعه‌ای که عطر و بوی زنانه‌ای دارد و اگر بخواهیم در در سه کلمه آن را خلاصه کنیم نمادی از قدرت ، همبستگی و ناآرامی‌های اجتماعی است. به گفته‌ی طراح این برند، داستان این مجموعه به داستان ناپدید شدن سارار اورارد زن 33 ساله‌ای است که عصر روز ۳ مارس ۲۰۲۱، در جنوب لندن ناپدید شد. در ۱۰ مارس، بقایای جسد اورارد کشف شد که در نهایت یک افسر پلیس دو روز بعد به آدم‌ربایی و قتل او متهم شد.

یوهان وانگ طراح این مجموعه در مورد فهرست سرسام آور قتل‌های امسال زنان، احساس غم و عصبانیت عمیق خودش را ابراز کرده و لباس‌های بهار خود را تحت تاثیر وقایع اخیر لندن دانسته است. او در گفت و گویی بیان کرده:«من معتقدم که در قرن 21 ، زنان نباید احساس آسیب پذیری کنند یا با ترس در جامعه حضور داشته باشند.»

کیف‌کمری‌های مشابه با کیف اسلحه‌ای که با طرح و نقش گل بود، اشاره به زنان قهرمان آمریکایی و عصر ویکتوریایی نیز در این مجموعه، نمادی برای قدرتمندسازی زنان محسوب می‌شود. ابریشم و طرح پروانه‌ی در لباس‌ها نیز نمادی از لطافت و امید در این مجموعه به نظر می‌آید.

هفته مد بهار 2022 لندن

برند roksanda در هفته مد لندن (بهار 2022)

خطوط، رنگ‌های چشم‌گیر و سادگی ویژگی اصلی این مجموعه بود. مدل‌ها با رقص وارد فضا می‌شدند و این شیوه‌ی ارائه می‌توانست فرم لباس و دامنه‌ی حرکتی آن را نشان بدهد. ظاهرا این رقص و موسیقی آن نمادی برای نمایش قدرت، روابط، تنش‌ها و روابط انسانی بود. طراح این مجموعه بیان کرده است که تلاش داشته تا در دورانی که از تماشای تئاتر به علت حضور پاندمی محروم هستیم، کاری متفاوت انجام دهد.

هفته مد بهار 2022 لندن

برند Victoria Beckham در هفته مد لندن (بهار 2022)

ویکتوریا بکهام که توانست به واسطه‌ی گروه موسیقی«اسپایس گرل» و پس از آن همسرش دیوید بکهام، شهرت زیادی پیدا کند. بیش از یک دهه است که با برند لباس خود به شهرتش افزوده است. این برند نیزط برای ارائه‌ی کالکشن بهار 2022 خود در هفته‌ی مد لندن حضور داشت.

هرچند ویکتوریا بکهام درباره‌ی این مجموعه‌ی خود توضیحات زیادی نداده است اما بیان کرده که سعی داشته مجموعه‌ای طراحی کند که زوج‌ها بتوانند لباس‌هایشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند!

هفته مد بهار 2022 لندن

برند Matty Bovan در هفته مد لندن (بهار 2022)

درخشش چشمگیر رنگ‌ها و نقش‌ها، توجه شما را به مجموعه‌ی بهار 2022 این برند جلب می‌کند. اشکال مربعی، قلاب دوزی، استفاده از نقش فرش‌ها و طرح‌های چاپی دهه‌ی هفتاد میلادی از ویژگی‌های این مجموعه‌ی متی بوان جوان و خلاق است.

هفته مد بهار 2022 لندن

برند Iris van Herpen در هفته مد لندن (بهار 2022)

سبز، صورتی، قرمز، نارنجی و زرد در مجموعه‌ی بهار 2022 .. فرصتی برای نمایش پررنگ خود داشتند. مایکل هالپرن برای مجموعه‌ی جدید خود به سراغ بالرین‌ها رفت تا اینبار به شیوه‌ی خود آسیبی که همه‌گیری کووید 19 به هنرهای نمایشی زده است را به تصویر بکشد. البته این طراح بیان کرده که حتما نیازی به بیان یک قصه برای ارائه‌ی لباس‌هایش نیست اما این تبادل و همکاری برایش جذاب بوده است. او همچنین اشاره کرد که عاشق کارهایی است که او را به چالش می‌کشد و این مجموعه نیز این کار را انجام داده است.

هفته مد بهار 2022 لندن

برند Mark Fast در هفته مد لندن (بهار 2022)

برش‌های حلقه‌ای و دایره ای، رنگ‌های گرافیتی و استفاده از سبک‌های دهه‌ی 90 میلادی از ویژگی‌های کالکشن بهار 2022 این برند با لباس‌هایی برای نسل جوان است.

هفته مد بهار 2022 لندن

برند Molly Goddard در هفته مد لندن (بهار 2022)

این مجموعه بیشتر با نوع ارائه‌ی خود در فضایی مشابه استخر سروصدا کرد. طراح این مجموعه بیان کرده که این لباس‌های بهاره‌ی برند خود را در دوران بارداری‌اش طراحی کرده است. طرح‌های چین‌دار و استفاده از رنگ‌های ملایم ویژگی این مجموعه‌ی برند مولی است.

هفته مد بهار 2022 لندن

از دیگر برندهایی که در این هفته‌ی فشن حضور داشتند می‌توان به برندهای «JW Anderson»، «DAVID KOMA»، «Richard Quinn»، «PRONOUNCE»، «PAUL & JOE»، « ERDEM»، « Helen Anthony » و بیش از پنجاه برند دیگر حضور داشتند. برای دیدن لوک‌های کامل هفته‌ی فشن لندن، می‌توانید به مقاله "کالکشن های بهار-تابستان 2022 هفته مد لندن" مراجعه کنید.

 

 

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26726 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار