مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11340

چگونه پوستی شاداب داشته باشیم

اگر شما مایلید که پوستی روشن و شاداب داشته باشید برای این کار روش های طبیعی زیادی وجود دارد برای اطلاع از این روش ها مقاله زیر را دنبال کنید…
  • پوست خود را در برابر اشعه های خورشید محافظت کنید

عامل اصلی تغییر رنگ پوست ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید (UV) است به همین دلیل زمانی که در سفر هستید پوستتان بیشتر از روزهای عادی خراب می شود. بنابراین شما می توانید برای مراقبت از پوست در سفر و در حالات عادی، ازکرم های ضدآفتاب با حداقل اس پی اف( فاکتور حفاظتی)۳۰ استفاده کنید.
اکثر متخصصین پوست بر این باورهستند که کرم های ضدآفتاب با فاکتور حفاظتی ۱۵ برای حفاظت از پوست کافی نیست. با این فاکتور هنوز اشعه های خطرناک خورشید UVA و UVB به پوست می رسند. در صورتی که شما می توانید با استفاده از کرم ضدآفتاب با فاکتور مناسب، مانع از رسیدن این اشعه ها تا حدود ۹۸ درصد به پوست خود شوید.

  • پوست خود را لایه برداری کنید

لایه برداری به صورت طبیعی می تواند موجب روشن شدن پوست شما شود این فرایند موجب برطرف شدن سلول های مرده پوست می گردد وبرطرف شدن تیرگی پوست می گردد
شما می توانید با استفاده از یک اسکراب بدن یا شوینده صورت که حاوی ذرات لایه بردار است پوست خود لایه برداری کنید همچنین می توانید با استفاده از یک برس خشک یا برس لایه بردار، تمام پوست بدنتان را لایه برداری کنید و از یک برس با موهای نرم هم برای لایه برداری صورت استفاده کنیدتا به پوست ظریف و شکننده صورت آسیبی وارد نشود.

مطالعه کنید: کدام رنگ کرم پودر مناسب پوست شماست؟

حال می خواهیم چندین روشن کننده  طبیعی را به شما معرفی می کنیم:

آبلیمو:
آبلیمو روشن کننده بسیار قوی حاوی اسیدهای آلفا_هیدروکسی می باشد این اسیدها مانند یک لایه بردار طبیعی عمل می کنند و موجب برداشته شدن لایه سطحی پوست و ظاهر شدن لایه زیری پوست می گردند. همچنین، اسید سیتریک موجود در آبلیمو دارای تأثیر روشن کنندگی پوست می باشد توجه داشته باشید که آبلیمو را با مقدار کافی آب مخلوط کنید تا رقیق شودو موجب تحریک یا سوزش پوست نگردد، بگذارید آبلیمو به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست باقی بماند سپس آن را با آب ولرم بشویید و ازمرطوب کننده استفاده کنید. توجه داشته باشید که آبلیمو باعث می شود که پوست به نور خورشید حساس شود پس از مصرف آن در معرض نور خورشید قرارنگیرید.


سیب زمینی:

سیب زمینی خام حاوی مقدار زیادی ویتامین C می باشد و این امر موجب روشن شدن پوست می گردد.

سیب زمینی را به چندین قسمت برش بدهید آن را روی پوست خود مالش بدهید واجازه بدهید آب سیب زمینی  روی پوستتان خشک شود، سپس، آن را با آب ولرم بشویید.

خمیر زردچوبه:

زردچوبه ادویه ای هندی است که قرنهاست از آن برای روشن کنندگی پوست استفاده می شود.زردچوبه تولید ملانین را که موجب تیره شدن پوست می گردد، مهار می کند.

زردچوبه را با روغن زیتون مخلوط کنید تا خمیری شکل شود سپس خمیر را بر روی پوست بمالید. خمیر را به مدت ۲۰ دققه روی پوست باقی بگزارید، سپس، آن را با آب ولرم بشویید.

ماسک ماست یا شیر

ماست و شیر هر دو حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی می باشندکه موجب لایه برداری پوست می گردد. ماست و یا شیر پرچرب را با بادام کوبیده شده مخلوط کنید تا ترکیب به شکل خمیری درآید، سپس آن را بر روی پوست قرار دهید. ترکیب را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست قراردهید سپس با حرکات چرخشی آرام انگشتان پوست را با آب ولرم بشویید.

گلاب
گلاب دارای خواصی است که موجب روشن کنندگی پوست و رفع حلقه های تیره روی پوست می شود.
۲ قاشق غذاخوری گلاب، ۱قاشق غذاخوری آبلیمو، ۲ قاشق غذاخوری شیر ، ۱ قاشق غذاخوری آرد نخود و را با هم مخلوط کنید. این ترکیب را بر روی پوست بمالید. آن را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست باقی بگذارید، سپس آن را با آب ولرم بشویید.

انبه
انبه علاوه بر ویتامین C،حاوی آنزیمی بنام پاپایین است که موجب لایه برداری پوست و ظاهر شدن پوست تازه می شود
انبه رابه چند قسمت برش بزنید آن را در مخلوط کن بریزید تا کاملاً له شده سپس آن را بر روی پوست بمالید آن را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست باقی بگذارید سپس آن را با آب ولرم بشویید.

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26726 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار