مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11557

ویکتوریا بکهام، استفاده از پوست حیوانات را در پوشاک تحریم کرد

چندی پیش، ویکتوریا بکهام همزمان با رائه کالکشن 2019 خود، اعلام کرد که برای حمایت از حقوق حیوانات و از بین بردن این عادت غلط، دیگر در طراحی و تولید محصولاتش از پوست حیوانات استفاده نخواهد کرد گرچه ...

بدون شک اکثر شما با ویکتوریا بکهام همسر فوتبالیست معروف، دیوید بکهام آشنا هستید. ویکتوریا بکهام از ستارگان دنیای مد است که کار خود را از خوانندگی و مدل شدن آغاز کرد تا جایی که اکنون به عنوان یکی از طراحان مطرح مد شناخته شده است.  چندی پیش، ویکتوریا بکهام همزمان با ارائه کالکشن 2019 خود، اعلام کرد که برای حمایت از حقوق حیوانات و از بین بردن این عادت غلط، دیگر در طراحی و تولید محصولاتش از پوست حیوانات استفاده نخواهد کرد.

ممنوعین پوست حیونات در دنیای مد

گرچه  تاکنون، در طراحی ها و تولیدات ویکتوریا بکهام، به ندرت دیده می شد که از پوست حیوانات استفاده کند. اما وی در طراحی یکی از کیف هایش از پوست مار پیتون استفاده کرده بود که با وجود زیبایی خاصی که داشت، بسیار مورد انتقاد و اعتراض قرار گرفت.

مطالعه کنید: مدل های جدید کیف های زنانه 2019

پوست حیوانات در دنیای مد

تا قبل از این، استفاد از پوست حیوانات در دنیای مد و فشن و در طراحی برندهای بزرگ و مطرح به وفور دیده می شد اما در سالیان اخیر با افزایش آگاهی مردم جهان در ارتباط با حمایت از حقوق حیوانات، این موضوع جنجال برانگیز شد تا جایی که برخی از برندهای بزرگ استفاده از پوست حیوانات را تحریم کردند و دیگر از پوست طبیعی حیوانات در طراحی های خود استفاده نمی کنند.

چه شد که دنیای مد به فکر حمایت از حیوانات افتاد؟

در گذشته نه چندان دور، تصور همه بخصوص برندهای لوکس مطرح و بزرگ، از لاکچری بودن، استفاده از پوست حیوانات در پوشاک و اکسسوری ها بود. پوست های خزدار برای طراحی پالتو های لوکس بسیار پر طرفدار بود و معمولا در کالکشن های ارائه شده توسط برندهای بزرگ بیشتر دیده می شد.

ممنوعیت استفاده از پوست حیوانات در دنیای مد

اما اعتراض مخاطبین طراحان و برندهای بزرگ،در سالیان اخیر سبب شد تا برندهای بزرگ و طراحان مد به فکر بیافتند که استفاده از خز و پوست طبیعی حیوانات را کنار بگذارند. تا این که در سال های 2017 و 2018 برندهای بزرگ و لوکسی مانند گوچی، بربری، مایکل کورس، ورساچه و تام فورد استفاده و فروش خز و پوست طبیعی حیوانات را در برندهای خود ممنوع کردند. به دنبال این حرکت، بسیای از مجلات، فروشگاه ها و فعالان دنیای مد و فشن، حمایت خود را از این حرکت نشان دادند. جالب است بدانید که خیلی از برندها برای راه اندازی بخش خز و پوست خود، سالیان زیادی تلاش کردند. استفاده دنیای مد و فشن از خز و پوست طبیعی حیوانات، کم کم داشت به علت اصلی انقراض برخی گونه های حیوانی تبدیل می شد.

ممنوعیت پوست حیوانات دردنیای مد

با افزایش آگاهی مردم درباره حقوق حیوانات، برندها تصیم گرفتند برای منع از حیوان آزاری و برای حمایت از حقوق حیوانات، استفاده از خز و پوست طبیعی حیوانات را در برندهای خود تحریم و ممنوع کنند و برند گوچی آغازگر این دگرگونی عظیم صنعت مد شد. از آن پس، خزهای مصنوعی وارد دنیای مد و فشن شدند و مورد استقبال قرار گرفتند. جالب است بدانید که این خزهای مصنوعی بسیار شبیه به خزهای طبیعی هستند و اساس گیاهی دارند و نه تنها حیوانی به خاطر آن ها کشته نشده بلکه به محیط زیست هم آسیبی نمی رسانند.

ممنوعیت پوست حیوانات در دنیای مد

ممنوعیت استفاده ز پوست حیوانات در دنیای مد

هم اکنون هم، هر روز شاهد افزایش برندهایی هستیم که با حمایت از حقوق حیوانات، استفاده از پوست طبیعی حیوانات را ممنوع کردند و لباس های سازگار با محیط زیست را تولید و عرضه می کنند. در حال حاضر این کار، به گونه ای به یک ترند تبدیل شده است که هر روز بر تعداد طرفداران برندهایی که از این قضیه پیروی می کنند، اضافه می شود.

 

برندهای مرتبط با نوشته

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26728 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار