مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11633

8+1 اشتباه رایج خانم‌ها موقع خرید لباس خواب!

طبیعی است که دوست داشته باشید لباس خواب جذابی بپوشید و زیباتر به نظر برسید؛ اما در نظر داشته باشید که جذابیت بیشتر گاهی به معنی لباس تنگتر است و لباسی که تنگ باشد برای خواب مناسب نیست.

خواب خوب می‌تواند تضمین کننده یک روز شیرین با اعصابی آرام باشد. برای همین است که محققان مرتب توصیه می‌کنند به اندازه بخوابید و کیفیت خوابتان را هم بالا ببرید. یکی از مواردی که می‌تواند کیفیت خواب را بالا ببرد، پوشیدن لباس خواب مناسب است. در این مقاله به هشت اشتباه خانم‌ها موقع خرید لباس خواب اشاره می‌کنیم.

  1. لباسی که جا می‌اندازد

طبیعی است که دوست داشته باشید لباس خواب جذابی بپوشید و زیباتر به نظر برسید؛ اما در نظر داشته باشید که جذابیت بیشتر گاهی به معنی لباس تنگتر است و لباسی که تنگ باشد برای خواب مناسب نیست. اگر هر روز صبح متوجه می‌شوید لباستان روی بدنتان جا انداخته است و مثلا جای کش شلوار روی شکمتان مانده است؛ مطمئن باشید که در انتخاب لباس خوابتان اشتباه کرده‌اید.

لباس خواب مناسب، گزینه‌ای است که بدن با پوشیدن آن احساس راحتی کند و متحمل فشار مضاعفی نشود.

  1. سراغ زلم زیمبو نروید

بعضی از لباس خواب‌های فانتزی یراق آلاتی دارند که خیلی جذاب و زیبایشان می‌کند؛ اما لذت یک خواب خوب را از خانم‌ها می‌گیرد. اگر لباس‌تان بند دار است، گره بزرگی دارد، روی آن منجوق دوزی شده یا زیپ دارد، لباس مناسبی برای ساعت‌های استراحت بدنتان نیست. هر چقدر لباس خواب شما ساده‌تر باشد، آرامشتان موقع خواب بیشتر خواهد شد.

  1. لباس خوابتان الیاف طبیعی ندارد

لطفا این نکته را جدی بگیرید و سراغ لباس خواب یا لباس راحتی که الیاف مصنوعی دارد، نروید. در عوض دنیایی از لباس خواب های نخی زنانه وجود دارد که هم شیک هستند و هم یک خواب آرام را برایتان به ارمغان می‌آورند.

لباس خواب نخی یا دارای الیاف طبیعی مانع از گرم شدن یا یخ کردن بدنتان می‌شود. نمی‌گذارد در خواب عرق کنید و در عین به پوستتان این امکان را می‌دهد که در طول شب به راحتی نفس بکشد؛ بنابراین صبح‌ها با پوستی سالم‌تر و شفاف‌تر از خواب بیدار خواهید شد.

  1. مناسب فصل نیست

لباس خواب هم مثل هر لباس دیگری باید نسبت به دمای اتاق خواب و فصلی که در آن قرار دارید، انتخاب شود. اگر از لباس‌های خنک در فصل سرد استفاده کنید، مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا بدنتان آماده خوابیدن شود؛ چون باید بخشی تمرکزش را روی گرم کردن شما نگه دارد. بر عکس این قضیه هم صادق است؛ یعنی نمی‌توانید در هوای گرم، سراغ لباس‌های ضخیم بروید. بهتر است حد وسط را در مورد لباس خوابتان رعایت کنید.

  1. لباس‌هایتان لایه بندی نشده‌اند

از دیگر اشتباهات رایج خانم‌هایی که دوست ندارند با توجه به آب و هوا خرید کنند، انتخاب لباس خوابی است که قابلیت اضافه یا کم شدن ندارد. یکی از بهترین روش‌ها برای انتخاب لباس خواب، به خصوص گزینه‌های فانتزی‌تر این است که لباسی انتخاب کنید که بتوانید به آن رویه اضافه کنید. رویه‌ها می‌توانند بلوزهای نازک باشند یا حتی ربدوشامبرهایی که کنار تخت می‌گذارید تا موقع بیرون رفتن از تخت سردتان نشود.

  1. لباس زیر را دست کم نگیرید

اگر به پوشیدن مدل‌های ثانگ عادت دارید یا لباس زیرهای فانتزی و نگین دار استفاده می‌کنید، باید بدانید که نه تنها به خوابتان؛ بلکه به سلامتی‌تان هم ظلم می‌کنید. این لباس‌ها به راحتی آلودگی را از پشت بدن به قسمت جلو انتقال می‌دهند و ممکن است منجر به عفونت شوند. ضمن اینکه به هیچ وجه امکان یک خواب آرام را برایتان فراهم نخواهند کرد.

موقع خرید لباس های زیر برای خواب، سراغ شورت نخی بروید؛ به هیچ وجه گن نپوشید و سعی کنید هیچ وقت با سوتین نخوابید. رعایت این نکات آسایش بدنتان را فراهم خواهد کرد.

  1. همیشه تیره می‌پوشید

به خاطر داشته باشید زیاد پوشیدن رنگ‌های تیره تاثیر خوبی روی روحیه شما نخواهد داشت؛ چه لباستان مربوط به بیرون باشد و چه لباس خواب. سعی کنید لباس خوابی انتخاب کنید که رنگ‌های روشن و شاد داشته باشد. اگر هم بتوانید سراغ رنگ‌های ملایم و آرام بخشی مثل سفید، صورتی ملایم، یاسی و هر رنگ دیگری که به شما آرامش می‌دهد؛ بروید که چه بهتر. این رنگ‌ها آرامش بیشتری برایتان فراهم می‌کنند و خوابتان را راحتتر خواهند کرد.

  1. جنس لباس تنتان را اذیت می‌کند

خیلی از لباس‌های خواب توری هستند یا با تور تزئین شده‌اند. از دیگر اشتباه‌های رایجی که خانم‌ها موقع خرید لباس خواب مرتکب می‌شوند، این است که خارشی که ممکن است تور روی سطح پوستشان ایجاد کند، دقت نمی‌کنند. سعی کنید اگر هم قصد خرید لباس توری دارید، سراغ جنس مرغوب بروید یا مدل‌هایی را انتخاب کنید که آستر لطیفی دارند و باعث خارش پوستتان نخواهند شد.

علاوه بر جنس لباس، ممکن است بسیاری از خانم‌ها نسبت به برخی المان‌های موجود در اتاق خواب نیز حساسیت داشته باشند و همین موضوع باعث تشدید این حساسیت و در نهایت برهم زدن آرامش هنگام خواب شود، بنابراین بهتر است از این نکات برای ضد حساسیت ساختن اتاق خواب کمک بگیرید تا بتوانید خواب راحت‌تری را تجربه کنید.

  1. لباسی که به فرم بدنتان نمی‌آید

لباس خواب هم مثل هر لباس دیگری می‌تواند روی بعضی ویژگی‌های شما تاکید کرده و بعضی دیگر را پنهان کند. به همین دلیل خوب است لباسی را برای خودتان تهیه کنید که به فرم بدنتان بیاید و شما را زیباتر نشان دهد.

  • در بخشی از بدن دچار اضافه وزن هستید آن بخش را با تناژهای تیره بپوشانید و اگر بخشی از بدنتان لاغر است، سراغ رنگ‌های روشن بروید.
  •  به فرم یقه لباستان دقت کنید. یقه‌های کاملا بسته برای خواب خوب نیستند و به بعضی فرم‌های بدن هم نمی‌آیند.
  • اگر شکم و پهلو دارید از لباس‌های معروف به Emperor Waist کمک بگیرید. لباس خواب‌هایی که از بخش زیر قفسه سینه به بعد آزاد هستند، برای شما مناسب خواهند بود.

 

 

برچسب های مرتبط

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26728 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار