مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11601

معرفی کامل تام فورد طراح مد آمریکایی

توماس کارلایل فورد معروف به تام فورد طراح مد، تهیه کننده و کارگردان آمریکایی، در 27 آگوست 1961  در شهر آستین تگزاس متولد شده است. تام فورد از کودکی به نقاشی علاقه داشت و بعد از اتمام دوران دبیرستان...

توماس کارلایل فورد معروف به تام فورد طراح مد، تهیه کننده و کارگردان آمریکایی، در 27 آگوست 1961  در شهر آستین تگزاس متولد شده است. تام فورد از کودکی به نقاشی علاقه داشت و بعد از اتمام دوران دبیرستانش، در سال 1979 برای تحصیل در رشته هنر به دانشگاه نیویورک رفت. طولی نکشید که تام فورد دانشگاه را رها کرد و در لس آنجلس مشغول کار شد و بعد از چند سال، مجددا برای تحصیل به نیویورک رفت اما این بار برای تحصیل در رشته معماری به یکی از بهترین دانشگاه های هنر دنیا، دانشگاه پارسونز رفت. تام فورد در سال آخر دانشگاهش، رشته معماری را رها کرد و جذب رشته طراحی لباس شد.

بیوگرافی تام فورد

آغاز فعالیت تام فورد در برند گوچی

تام فورد بعد از فارغ التحصیلی در رشته طراحی لباس با کتی هاردویک طراح مد آمریکایی همکاری کرد و بعد از آن با برند پری الیس وارد همکاری شد و شلوارهای جین را برای این برند طراحی کرد. بعد از آن در سال 1990 برای همکاری با برند گوچی به میلان ایتالیا رفت و با حضورش در این کمپانی، تغییرات چشمگیری در این برند ایجاد کرد که باعث درخشش بیشتر برند معروف گوچی شد گرچه فشن در دهه 90 نیز دچار تغییرات بسیار زیادی شد و به طبع آن، طراحان لباس و اکسسوری آن دوره نیز طراحی هایشان را دست خوش تغییرات کردند. تام فورد با الهام از سبک لباس پوشیدن مادر و مادربزرگش که پر زرق و برق و ماکسیمال بود، سبک طراحی و تولیدات گوچی را از مینیمال به ماکسیمال تغییر داد.

مطالعه کنید: آشنایی با انواع استایل

بیوگرافی تام فورد

تام فورد همچنین موفق شد خط تولید لباس های شب، لباس های ورزشی و حتی مبلمان را به برند گوچی اضافه کند. پیشرفت و جایگاه تام فورد در برند گوچی به جایی رسید که در طی 4 سال به عنوان طراح خلاق  این برند نام گرفت که  با ورودش به این برند، درآمد این کمپانی را بیش از 10 برابر کرد. تام فورد بعد از  کسب موفقیت های بسیار برای این برند و بعد از 14 سال همکاری و فعالیت صادقانه، به دلیل این که یک شرکت چند ملیتی در فرانسه، کمپانی گوچی را در سال 2004 خریداری کرد، از آن شرکت استعفا داد و شروع به تاسیس برند خود کرد.

تاسیس برند تام فورد و محصولات این برند

تام فورد با حضور 14 ساله اش در برند گوچی توانست علاوه بر شهرت و محبوبیت، توانایی ها و تجربیات زیادی کسب کند. او بعد از جدایی از کمپانی گوچی، برند خود را با نام برند "تام فورد" در سال 2005 تاسیس کرد. محصولات این برند در ابتدا لباس های مردانه، عینک و محصولات زیبایی بود. اولین عطر تام فورد در سال 2006 تولید و وارد بازار شد.

بیوگرافی تام فورد

بیوگرافی تام فورد

 تام فورد بعد از گذشت دو سال از تاسیس برندش، در سال 2007 موفق به افتتاح و بازگشایی اولین فروشگاهش در نیویورک شد و بعد از آن در میلان، لندن و توکیو شعبات دیگری را افتتاح کرد. طولی نکشید که تام فورد، محصولات مراقبتی پوست، عطر، اکسسوری و لباس های زنانه را نیز به خط تولیدش اضافه کرد. البته ناگفته نماند که محصولات عطر و عینک تام فورد بیش از سایر محصولاتش محبوب و پرطرفدار است.

بیوگرافی تام فورد

بیوگرافی تام فورد

سبک و استایل تام فورد

تام فورد معتقد است یک طراح باید همیشه به روز باشد و با خلق ایده های نو، معیارهای زیبایی را تغییر دهد. تام فورد بارها در لیست خوش لباس ترین مردان قرار گرفته است. او در سال 2013 از سوی مجله ووگ به عنوان یکی از خوش لباس ترین مردان بالای 50 سال، در لیست این مجله جای گرفت. او همواره در نظر سنجی های رسمی، در لیست خوش لباس ها قرار گرفته و از او با عنوان فشن آیکون و استایل آیکون یاد می کنند.

بیوگرافی تام فورد

بیوگرافی تام فورد

تام فورد که در آغاز تاسیس برندش، تنها لباس های مردانه تولید می کرد، به تدریج خط تولید لباس های زنانه را نیز راه اندازی کرد و در سال 2010 با ارائه نخستین کالکشن لباس های زنانه اش، روح تازه ای به برند تام فورد داد. تام فورد در طراحی و تولید لباس های زنانه اش، از بهترین و با کیفیت ترین پارچه ها و جواهرات و سنگ های قیمتی استفاده می کند. اغلب سبک های طراحی تام فورد، ترکیبی از سبک کلاسیک و ماکسیمال است و شاید دلیل این انتخابش به دوران کودکی و استایل مادر و مادربزرگش برگردد، چرا که او بارها در مصاحبه هایش آن ها را الهام بخش خود معرفی کرده است.

بیوگرافی تام فورد

بیوگرافی تام فورد

بیوگرافی تام فورد

بیوگرافی تام فورد

بیوگرافی تام فورد

تام فورد چه در زمانی که در کمپانی گوچی مشغول فعالیت بود و چه در زمانی که برند خود را تاسیس کرد، جوایز زیادی را از سوی انجمن طراحان مد آمریکا و مد ووگ دریافت کرد و مورد توجه سلبریتی های زیادی است. او برای سلبریتی های معروفی از جمله دیوید بکهام، بیانسه، میشل اوباما، جانی دپ و ... لباس طراحی کرده است ولی اعلام کردهT تمایلی به طراحی لباس برای ملانیا ترامپ ندارد چرا که او معتقد است که ملانیا، استایل مورد علاقه او برای طراحی نیست. از نظر تام فورد، زنانی قوی و باهوش هستند که استایل خود را به خوبی می شناسند و مشتریان او اکثرا این خصوصیت را دارند.

بیوگرافی تام فورد

ورود تام فورد به صنعت فیلم و سینما

تام فورد در سال 2009 خارج از دنیای مدوفشن، وارد دنیای فیلم سازی و کارگردانی شد و اولین فیلم خود را با نام "یک مرد تنها" که برگرفته از رمان کریستوفر ایشروود بود، کارگردانی کرد و نامزد جایزه روح مستقل در بخش بهترین فیلمنامه اول شد. او همچنین در سال 2016  بر اساس رمان آستین رایت، فیلم دیگری را با عنوان "حیوانات شب زی" کارگردانی کرد که نامزد جایزه گلدن گلوب برای بهترین کارگردانی شد.

 

برندهای مرتبط با نوشته

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26726 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار