مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11646

نگاهی به فشن دهه 90 میلادی (بخش پنجم _ اکسسوری و لباس زیر)

در دهه 90 میلادی استفاده از آکسسوار افزایش یافت و زنان توجه بیشتری به آن نشان دادند. جوانان در خیابان‌ها و مراسم‌های مختلف به تقلید از سلبریتی‌ها، کلاه های مختلف و نامتعارفی به سر می‌کردند.

اکسسوری ها از مواردی بودند که در فشن دهه 90 میلادی به طرز چشمگیری افزایش یافتند و زنان توجه بیشتری به آن نشان دادند. جوانان در خیابان‌ها و مراسم‌های مختلف به تقلید از سلبریتی‌ها، کلاه های مختلف و نامتعارفی به سر می‌کردند. استفن جونز (Stephen Jones) و فیلیپ تریسی (Philip Treacy) از جمله طراحان آکسسوار بودند که در این دهه فعالیت داشته و موفقیت‌های زیادی در این عرصه کسب کردند. کلاه عجیب و نامتعارفی همچون "میلینری (Millinery)"  از جمله کارهای این دو طراح سرشناس به شمار می‌رود. از دیگر طراحان آکسسوار میتوان از ویوین وست‌وود (Vivienne Westwood) و دونا کاران (Donna Karan) نام برد.

اکسسوری های دهه 90

Millinery کلاه

اکسسوری های دهه 90

Millinery کلاه

اکسسوری های دهه 90

Donna Karan کلاه
اکسسوری های دهه 90
Vivienne Westwood

وست‌وود علاقه زیادی به بازی با موی مدل‌ها داشت. او از پرِ قرقاول در مو استفاده می‌کرد. دونا کاران یکی از طراحان آمریکایی دهه 90 هم کلاه‌هایی بزرگ و دراز به رنگ سیاه، مانند جادوگران طراحی کرد که با استقبال زیادی مواجه شد. در اغلب استایل‌های جوانان، کلاه بره و همینطور کلاه newsboy یا به اصطلاح "پسر روزنامه فروش" دیده می‌شود و همچنین کلاه بیس بال که با پارچه‌های مختلفی مانند ساتن طراحی و دوخته می‌شد، طرفداران زیادی پیدا کرد.

مطالعه کنید: استایل های مهم دهه 90

طراحان مطرح با توجه به علاقه جوانان به کفش، دست به طراحی کفش‌های مختلفی زدند. در این دهه کفش‌هایی همچون دکتر مارتین، بوت استایل گات (Goth)، بوت Moon ، مری جین و کفش های گلادیاتوری ترند شدند و علاوه بر آن‌ها، برندهای لاکچری مانولو بلونچیک و جیمی چو به شهرت در زمینه طراحی کفش دست یافتند.

اکسسوری های دهه 90

برای یک گردش روزانه معمولی و همینطور میهمانی‌های دوستانه، کفشهای پشت باز (Mules) در رنگها و طرح‌های متفاوت، از بهترین گزینه‌ها به شمار می‌رفتند؛ که بعدها در اواسط دهه، پاشنه تخم‌ مرغی (Kitten & Louis Heels) هم رایج شد و در مکان‌های مختلف دیده می‌شد.

اکسسوری های دهه 90

از دیگر کفشهایی که به شدت مورد استقبال قرار گرفت میتوان از Birkenstock نام برد که با جوراب شلواری و جوراب‌های ساق بلند رنگارنگ ست می‌شد. دو برند Wolford و Fogal بازار جوراب را در دهه 90 به دست گرفته و تمرکز زیادی بر طراحی و تولید جوراب مات، مطابق با رنگ کفش داشتند. با استناد به مجله ووگ، کیف، بزرگترین منبع درآمدزایی برندها در طی سالهای دهه 90 محسوب می‌شد. تمام تلاش برندهای هرمس و فندی برای طراحی کیف‌هایی با ظاهر نو و متفاوت بود که سرانجام به تولید کیف در سبک Birkin،  Kelly و Baguette منجر شد. از سوی دیگر، پرادا شروع به تولید وسیع کوله پشتی کرد که هدفش در درجه اول، راحتی و بعد زیبایی بود.

اکسسوری های دهه 90

 لباس زیر زنان در دهه 90 میلادی

در این دهه، تبلیغات گسترده و همچنین استفاده از مدل‌های لاغر، باعث افزایش انگیزه در پوشیدن گن‌های خوش‌ فرم‌ کننده بدن در بین مصرف کنندگان شد. به همین خاطر چند شرکت مشهور همچون نانسی گانز، شروع به تولید گن در بازار کردند که استقبال از آن ها به شکلی روزافزن زیاد شد. لباس زیر تنگ و زیرشلوارهای کوتاه از جمله مواردی بودند در دهه 90 مورد توجه قرار گرفتند.  سوتین جک دار (Wonderbra) در بین جوانان به طوری همه گیر شد که ظاهر استاندارد و قابل قبول تنها با آن شناخته می‌شد. شرکت ویکتوریا سیکرت (Victoria Secret) که از سال 1977 فعالیت خود را آغاز کرده بود و مدتی طولانی به عنوان یک شرکت از مدافتاده محسوب می‌شد، با افتتاح فروشگاه‌های جدید در سراسر جهان و تبلیغات تلویزیونی باشکوه و گاهی عجیب و غریب که میلیون ها بیننده را جذب خود کرد، دوباره بر سر زبان ها افتاد و فروش محصولات لباس زیرش با جدیدترین طراحی‌ها افزایش یافت و موفقیت خود را به اثبات رساند.

مطالعه کنید: المان های فشن زنان در دهه 90

مو و زیبایی در دهه 90 میلادی

نمایش‌های تلویزیونی همچون Friends در شکل موهای جوانان تاثیر زیادی داشت. برای مثال شخصیت راشل [جنیفر آنیستون] از محبوب ترین شخصیت‌های تلویزیونی بود که موهای صاف و کات شده اش تا شانه رایج شد.

اکسسوری های دهه 90

علاوه بر آن، بسیاری از خانم‌ها در انتخاب مدل مویشان، موهای خیلی کوتاه که قسمتی از آن بلندتر بود را انتخاب می‌کردند که با هایلایت های آبی، قرمز و بادمجانی بیشتر به چشم می‌آمد. در این دوره افراد مشهوری مانند Lucie de la Falaise موهای خود را کوتاه کردند که باعث شکل‌گیری سبک Gamine  در بین زنان شد. این مدل مو و همچنین نوع آرایش‌ها از دهه‌های گذشته متاثر بود؛ آرایش هایی متعادل، بدون هیچ تاکید بر بخش خاصی از صورت. رژ لب کم رنگ و مات و آرایش دودی (Smoky) چشم‌ها از ترندهای زیبایی این سال‌ها به شمار می‌رود.

اکسسوری های دهه 90

توجه به ناخن‌ها در طی سال‌ها بیشتر شده و سالن‌های ناخن در مراکز شهر، با هزینه پایین شروع به فعالیت کرده و مخاطبان بسیاری را به سمت خود کشیدند. دیگر دیدن جوانی در خیابان، بدون مانیکور ناخن غیرممکن بود. در حالی‌که زنان تمایل زیادی به ناخن‌های بلند و پررنگ داشتند؛ دختران جوان با توجه به ظاهر اوما ترمن در فیلم داستان عامه پسند (Pulp Fiction) ناخن‌هایشان را کوتاه و تیره می‌کردند. لاک ناخن سرخ و سیاه "Vamp" شانل از محبوبترین‌های دهه بود.

اکسسوری های دهه 90

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26729 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار