مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11656

مارک جیکوبز طراح خلاق مد آمریکایی

مارک جیکوبز طراح مد آمریکایی است که در 9 آوریل سال 1963 در نیویورک به دنیا آمده است. او در سنین نوجوانی در خانه مد  Charivari که لباس های آوانگارد طراحی و تولید می کرد مشغول به کار شد و از آن جایی که

مارک جیکوبز طراح مد آمریکایی است که در 9 آوریل سال 1963 در نیویورک به دنیا آمده است. او در سنین نوجوانی در خانه مد  Charivari که لباس های آوانگارد طراحی و تولید می کرد مشغول به کار شد و از آن جایی که به طراحی لباس علاقه فراوانی داشت، این اجازه به او داده شد که گاهی به طراحی ژاکت نیز بپردازد و این مسئله سبب علاقمندی روز افزون او به این حرفه شد تا جایی که مارک جیکوبز بعد از اتمام دوران مدرسه اش، در دانشگاه پارسونز که یکی از بهترین دانشگاه های هنر دنیا است، در رشته طراحی لباس مشغول به تحصیل شد.

مارک جیکوبز طراح لباس

اولین مجموعه طراحی مارک جیکوبز

مارک جیکوبز زمانی که در دانشگاه پارسونز در حال تحصیل بود، اولین  خط ژاکت های دستباف خود را طراحی و به فروش رساند. و بعد از آن، اولین کالکشن خود را برای شرکت Reuben Thomas تحت لیبل Sketchbook طراحی کرد. او در اواسط دهه 1980 با شراکت و همکاری رابرت دافی "Robert Duffy" خانه مد " جیکوبز دافی دیزاین" را تاسیس کرد.

مارک جیکوبز در سال 1984 موفق به دریافت جایز "Perry Ellis" و  بهترین طراح دانشجوی سال شد. وی در سال 1986 با همکاری شرکت Kashiyama موفق شد اولین مجموعه خود را تحت نام "مارک جیکوبز" ارائه دهد و بار دیگر در سال 1987 به عنوان استعداد نوظهور در دنیای مد و فشن جایزه " Perry Ellis " را دریافت کند. از آن پس مارک جیکوبز در سال 1988 به مجموعه " Perry Ellis" پیوست و تا سال 1993 این همکاری ادامه داشت. مارک جیکوبز همچنین در سال 1991 به عنوان جوان ترین طراح، موفق به دریافت جایزه CFDA شد. مارک در سال 1992 برای کمپانی "پری الیس" مجموعه "گرانج" را طراحی کرد که از سوی منتقدان دنیای مد، بسیار مورد نقد قرار گرفت و بسیاری از آن ها بر این عقیده بوند که هزینه کردن برای این استایل و سبک، کار بیخودی است و اصلا نمی تواند در مد جایی داشته باشد؛ گرچه سالیان بعد، ان ها حرفشان را پس گرفتند ولی مجموعه "گرانج" به آخرین مجموعه طراحی شده مارک جیکوبز در کمپانی پری الیس  تبدیل شد و سبب برکناری وی شد.

مارک جیکوبز طراح لباس

او بعد از جدا شدن از مجموعه " Perry Ellis" تصمیم گرفت تمام توجه و تمرکزش را بر روی برند تجاری خود "Marcjacobs" بگذارد. او در سال 1994 موفق به ارائه اولین کالکشن مردانه خود کرد.

مارک جیکوبز مدیر خلاق برند لویی ویتون

مارک جیکوبز در سال 1997 به عنوان مدیر خلاق بخش طراحی برند "لویی ویتون" با این کمپانی وارد همکاری شد و خط تولید پوشاک حاضر آماده (ready-to-wear) را برای این کمپانی، راه اندازی کرد.  وی در مدت زمانی که در کمپانی لویی ویتون فعالیت داشت، برای توسعه برند خودش نیز تلاش می کرد و در این راستا، مجموعه ای از طرح های خود را تحت عنوان "مارک جیکوبز" و "لویی ویتون" را به نمایش گذاشت. این طراحی ها که شامل سه مجموعه لباس بود، با استقبال بی نظیری همراه شد و موفقیت بزرگی برای مارک جیکوبز کسب کرد و سبب شد جیکوبز، به واسطه این همکاری، با هنرمندان محبوبی از جمله رپر معروف کانی وست، آرتیست آمریکایی ریچارد پرنس همکاری کند.

مطالعه کنید: لویی ویتون و دنیای گیم

مارک جیکوبز طراح لباس

مارک جیکوبز طراح لباس

تمام موفقیت های مارک جیکوبز در زمینه طراحی لباس، سبب شد که او برند خود را گسترش دهد و خط تولید کیف، کفش، عطر و اکسسوری را نیز به مجموعه خود اضافه کند.

مارک جیکوبز طراح لباس

مارک جیکوبز طراح لباس

مارک جیکوبز طراح لباس
در سال ٢٠٠٥، جیکوبز دومين لاين خود را به نام Marc by Marc Jacobs معرفي كرد. در سال ٢٠٠٦ توليد بادي اسپلش هاي معروف خود را شروع كرد. وي در سال ٢٠١٤ كار براي لوئي ويتون را رها كرد تا روي برند خود تمركز بيشتري داشته باشد. وي در سال ٢٠١٥ پايان كار Marc by Marc Jacobs را اعلام كرد تا بيشتر روي برند اصلي خود يعني Marc Jacobs كار كند تا پاسخگوي مشتري هايي براي اجناس لوكس باشد. وي در حال حاضر محصولات مختلفي چون لباس زنانه و مردانه، كيف و كفش، لباس كودك، لوازم آرايشي و عطر را توليد مي كند.

مارک جیکوبز طراح لباس

مارک جیکوبز طراح لباس

مارک جیکوبز طراح لباس

مارک جیکوبز طراح لباس

مارک جیکوبز پدیده اینستاگرام 2019

وقتی از به نمایش گذاشتن استایل های شخصی در اینستاگرام صحبت میکنیم، قطعا از مارک جیکوبز (Marc Jacobs) باید نام ببریم. کسی که در سال 2019 در فضای مجازی با استایل‌های عجیب و غیرمنتظره اش خوش درخشید. ظاهر این طراح آمریکایی به طور کورکننده ای روشن و طرح‌های پلنگی و پرزرق و برقش به شکل عجیبی چشم‌گیر است. طرح‌هایی جالب و گاهی بامزه. ظاهری که با دیدنش آدم انرژی میگیرد. استایلهایی که به نظر زنانه می آید؛ اما مارک جیکوبز کاری به این حرفها ندارد و آن استایل زنانه را مال خودش کرده است.  

بیوگرافی مارک جیکوبز

بیوگرافی مارک جیکوبز

بیوگرافی مارک جیکوبز

جیکوبز از آن دسته طراحان لباس است که علاقه زیادی به پوشیدن لباس‌ برندهای دیگر دارد. برای مثال او در سال 2018 تمام وقت خود را معطوف به نمایش های بالنسیاگا و شانل در پاریس کرد. او عاشق به تن کردن کت ها و پیراهن های عجیب و غریب برندهای مشهور و عکس سلفی انداختن با آن هاست. از سلین تا ژیوانشی و گوچی. فرقی برایش ندارد. او دیوانه‌ی واقعی لباس است.

بیوگرافی مارک جیکوبز

برندهای مرتبط با نوشته

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26726 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار