مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار

11438

با محصولات ترمیم و صافی مو بیشتر آشنا شویم!

اگر تاکنون نسبت به رنگ کردن موهایخود اقدام کرده باشید حتما به این موضوع برخورد کرده اید که بعد از رنگ یا دکلره کردن مو، حداقل آسیبی که به موهای شما می رسد از دست رفتن مقداری از آب و پروتئین های ...

زیبایی و آراستگی از اصولیست که هر شخصی خواستار آن است و از گذشته در ذات آدمی وجود داشته است و این موضوع مربوط به دنیای امروز و چند سال اخیر نیست. این روزها هر کسی با بکارگیری روش های مختلف سعی در بهتر شدن و زیباتر شدن دارد و تنها نوع رسیدن به این زیبایی در افراد متفاوت است؛ یکی برای زیبا شدن از روش های امروزی و علم و تکنولوژی ها استفاده می کنند مانند جراحی های زیبایی، کاشت و کاور ناخن و خیلی ها سعی دارند که از روش هایی تقویتی و طبیعی برای رسیدن به این زیبایی استفاده کنند مانند ورزش کردن به جای جراحی های زیبایی و پیکر تراشی و ... . اما در این مطلب می خواهیم، زیبایی و مراقبت های مورد نیاز برای مو را مورد بررسی قرار دهیم.

همان طور که می دانید داشتن موهای مرتب و زیبا، از مواردی است که در زیبایی شما تاثیر بسیاری دارد و استفاده از اکسسوری مو یکی از راه هایی است که می توانید به وسیله آن زیبایی و جذابیت موهایتان را چندین برابر کنید اما گاهی استفاده از اکسسوری مو به تنهایی کافی نیست و موهای شما به مراقبت های بیشتری نیاز دارد تا زیبا و دلربا شوند. اگر تاکنون نسبت به رنگ کردن موهای خود اقدام کرده باشید حتما به این موضوع برخورد کرده اید که بعد از رنگ یا دکلره کردن مو، حداقل آسیبی که به موهای شما می رسد از دست رفتن مقداری از آب و پروتئین های موجود در ساقه های مو است و در مواردی آب از بین رفته مو به میزانی زیاد می شود که به اصطلاح مو دچار سوختگی و یا آسیب شدید می شود. امروزه برای بهبود بخشیدن به موهای سوخته شده و آسیب دیده مواد شیمیایی زیادی در بازار موجود است که اگر نسبت به آنها شناخت نداشته باشید ممکن است مجددا آسیب شدیدتری به موهای خود وارد نمایید. در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با مواد ترمیم کننده مو آشنا کنیم و فرق آنها را با یکدیگر مشخص نماییم:

1- کراتین مو:

یکی از گزینه های معروف و آشنای ترمیم مو، کراتین نام دارد که طرفداران زیادی را جذب خود نموده است. در ابتدا باید به این موضوع اشاره نماییم که کراتین نوعی پروتئین است که بطور طبیعی در موهای شما وجود دارد تشکیل دهنده ساختمان مو می باشد و در اثر رنگ یا دکلره کردن مو به این ساختار آسیب می رساند و با روش صحیح کراتینه کردن مو، این ساختار تا حدودی بازسازی می گردد. اما آنچه که دررابطه با کراتین خیلی مهم است بدانید این موضوع است که کراتین به تنهایی امکان صاف و لخت نمودن موها را ندارد و وظیفه ی این ماده به تنهایی احیا و بهبود موی شماست. مسئله ای که به اشتباه در بازار رایج شده است این است که اکثریت جهت صاف و لخت نمودن مو از این ماده استفاده می شود اما باید این را دانست که در واردی که این ماده موهای شما را لخت و صاف و ابریشمی می نماید مواد صافی در کنار آن وجود دارد که سبب می شود امر احیا کنندگی آن کمتر شود. پس اگر فقط قصد احیا کردن موهای خود را ددارید توصیه می شود از کراتین صدرصد احیا یا مواد دیگری که در ذیل به آنها اشاره می شود استفاده نماید و همچنین اگر فقط قصد صاف و ابریشمی نمودن خود را دارید کراتین نمی تواند تضمین کننده صدرصدی این موضوع باشد.

کراتین مو

مسئله ی مهم دیگری که در رابطه با کراتین باید بدانید این است که احیای مو با کراتین تا زمانی ثابت و دائمی است به سوی شما توسط رنگ ها و لوازمی همچون اتوی مو و سشوار آسیبی وارد نگردد. این ماده همانطور که می تواند مفید و کارآمد باشد دارای عوارضی همچون آلرژی یا حساسیت در پوست شما و ریزش و نازک شدن موها نیز می باشد. استفاده مداوم از این ماده به هیچ وجه توصیه نمی گردد.

2- بوتاکس مو:

حتما تاکنون نام بوتاکس را فقط در موارد رفع چین و چروک پوست شنیده اید، اما ماده ی احیا کننده دیگری به نام بوتاکس مو وجود دارد که تنها در درمان بازسازی کننده عمیق مو عمل می کند و اگر قصد صاف کردن موهای خود را دارید به هیچ وجه این گزینه شما را راضی نخواهد کرد. بوتاکس درجه بالاتری جهت بازسازی مو نسبت به کراتینه دارد و آسیب و عوارض استفاده از آن کمتر از کراتین خواهد بود. بوتاکس مو برای هر نوع مو در اشکال مختلف اعم از مجعد، صاف، بلوند، ضخیم یا کم پشت مناسب است و همچنین در درمان موخوره مو نیز استفاده می گردد. همچنین لازم به ذکر است طریقه مصرف بوتاکس مو خیلی آسانتر از کراتینه مو است.

بوتاکس مو

3- اولاپلکس یا پلکس تراپی: 

تاکنون از موادی نام بردیم که به ترمیم مو بعد از سوختگی و آسیب کمک می نمایند. اما اکنون ماده جدید دیگری از خانواده پلکس ها را در کنار خود داریم که به تازگی در بازار ایران وارد شده اند و فرق این مواد با کراتین و بوتاکس این است که شما با استفاده از آنها در رنگ و دکلره خود می توانید از آسیبی که رنگها و دکلره ها به موهای شما وارد می نماید، جلوگیری کنید البته تنها وظیفه ی این خانواده این نیست و در مواردی مثل کراتینه کردن مو نیز قابل استفاده هستند به این منظور که شما در هنگام کراتینه کردن مو با استفاده از پلکس می توانید درصد احیای موی خود را بالاتر ببرید. اما اگر اکنون موهای شما آسیب دیده است می توانید از این ماده استفاده نمایید و با یک بار مصرف پلکس تراپی تمامی آسیب های موهای خود را از بین ببرید.

اولاپلکس مو

4- ریباندینگ یا صافی ژاپنی:

صاف بودن و ابریشمی بودن موهای خانم ها یکی از دغدغه های همیشگی است که برای انجام آن همیشه به دنبال راه حلی قطعی هستند اما باید این را در نظر گرفت که اکثریت مواد صاف کننده مو خود آسیب شدیدی به ساقه های مو و ساختار آن وارد می نماید. پس قبل از انتخاب هرگونه ماده صافی ابتدا در رابطه صاف کردن موهای خود را دارید گزینه ی مناسبی برای شماست اما این ماده معایب زیادی دارد که مهمترین آن آسیب رسیدن شدید به مو است در صورتی که توسط افراد آشنا به این مواد صورت نگیرد.

ریباندینگ مو

مقالات مرتبط

10 نکته طلایی برای رنگ کردن مو در خانه

شرایط استفاده از رنگ های ژلاتینی برای مو

رابطه رنگ پوست و مو و چشم با رنگ لباس و آرایش

 

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه

امیدواریم برایتان مفید بوده باشه و دیدگاه خودتان را برای ما بنویسید


جدیدترین های مجله مد

تا کنون 26728 نفر در خبرنامه برندکده عضو شده اند، جای شما خالیست

ثبت اطلاعات

مشاهده همه برندها

نمایندگان فروش

مجله مد

ثبت کسب و کار